فعالیت 200 شرکت دانش‌بنیان در تولید تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سیدحسین صفوی مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت امروز در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه ایران‌هلث با اشاره به پیشرفت‌های ایران در تولید تجهیزات پزشکی اظهار داشت: از سال 96 تاکنون 20 درصد افزایش در تولید تجهیزات پزشکی در کشور را شاهد بوده‌ایم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 30 درصد محصولات تولید داخلی که پروانه دریافت می‌کنند مربوط به کالاهای کلاس D و C هستند که در دنیا این محصولات در دست عده‌ای معدود از کمپانی‌ها قرار دارد.

 مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه 200 شرکت دانش‌بنیان در تجهیزات پزشکی داریم،‌گفت: ما به هیچ عنوان از کیفیت محصولات پزشکی عبور نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم برای محصولاتی پروانه صادر کنیم که با محصولات خارجی رقابت می‌کنند. 

صفوی یادآور شد: در فرآیندهای صدور مجوز فرآیندهای زائدی وجود دارد که با کمک تولیدکنندگان درصدد حذف آنها هستیم. 

وی با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های مشاوره‌ای وجود دارند که ما این‌ها را به شرکت‌های دانش‌بنیان وصل می‌کنیم تا آنها در دریافت تأییدیه دچار خستگی نشوند. 

 مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت متذکر شد: یکی از معضلات کارآفرینان در حوزه تجهیزات پزشکی نبود آمار مدون و مشخص در خصوص تجهیزات پزشکی است در نتیجه ما تیمی را تشکیل داده و در حال تجمیع آمار مربوط به این بخش هستیم و تا پایان تابستان امسال اولین آمارنامه تجهیزات پزشکی در حوزه تولید و واردات را تهیه می‌کنیم. 

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.