اسرائیل ممنوعیت ورود استاندار قدس به کرانه باختری را تمدید کرد

مقامات رژیم صهیونیستی ممنوعیت ورود استاندار قدس اشغالی به کرانه باختری را به مدت شش ماه دیگر تمدید کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از الاتحاد، مقامات اشغال‌گر بار دیگر دستور دادند، عدنان غیث، استاندار قدس به مدت شش ماه از ورود به کرانه باختری منع شود. آنها همچنین به غیث اطلاع دادند که حق ندارد با شخصیت‌های فلسطینی ارتباط داشته باشد.

در پی انتقام‌جویایی اسرائیل به دلیل تحقیقات تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص فروش منازل در قدس به شهرک‌نشینان یهودی و درگیری‌های فلسطینیان با نیروهای اسرائیل هنگام اقامه نماز در باب الرحمه، استاندار قدس طی دو سال اخیر پنج مرتبه بازداشت شده است.

پیش از این روزنامه هاآرتص نوشته بود، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) و پلیس اسرائیل مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین را با ظن همکاری آنها در مساله تلاش برای صدور احکام و انتشار اسامی فروشندگان منازل به شهرک‌نشینان دستگیر می‌کنند. پلیس اسرائیل از انتشار اسامی فلسطینیانی که اخیرا در فروش منازل به شهرک نشینان در قدس دست داشتند، ممانعت می‌کند.

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی هشتم نوامبر نیز با صدور حکمی نظامی با ادعای "انجام اقدامات تحریک آمیز و خطرناک علیه امنیت اسرائیل" غیث را از ورود به کرانه باختری به مدت شش ماه منع کرده بودند.

نزاعی بر سر حاکمیت در قدس وجود دارد، اسرائیل هرگونه فعالیت رسمی یا نیمه رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین در قدس را رد می‌کند. رژیم صهیونیستی نهادهای وابسته به این تشکیلات را بسته، مسئولان را بازداشت و آنها را از این شهر و مسجد الاقصی دور کرده است. همچنین به نشست‌ها و فعالیت‌ها با ادعای وابسته بودن آنها به تشکیلات یورش می‌برد.

اسرائیل مدعی است تمامی قدس اشغالی پایتخت این رژیم است، اما فلسطینیان قدس شرقی را پایتخت خود می‌دانند و می‌گویند، بدون به رسمیت شناختن قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین، هیچ توافق‌نامه‌ای را با اسرائیل امضا نمی‌کنند.

از سوی دیگر، نیروهای اشغال‌گر رژیم صهیونیستی یک دختر را به اتهام در اختیار داشتن چاقو در ایست بازرسی "قلندیا" منتهی به قدس اشغالی بازداشت کردند. شبکه ۱۳ اسرائیل مدعی شد، این دختر قصد داشت به وسیله چاقو دست به عملیاتی بزند، اما طرح وی خنثی شد.

پلیس اسرائیل پیش از این هم پنج شهروند از جمله یک دختر را در خانه‌هایشان در جبل المبکر در جنوب شرق قدس بازداشت کرده بود.

مرکز اطلاعات وادی حلوه گزارش داد، نیروهای اشغال‌گر به خیابان المدارس در جبل المبکر یورش برده و گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی شلیک کردند که منجر به وقوع درگیری‌هایی با شهروندان شده و به دنبال این امر یک دختر و چهار پسر جوان را بازداشت کردند.

در این راستا، گروهی از نیروهای یگان ویژه اسرائیل وحشیانه به مهندس ادریس، نگهبان مسجد الاقصی حمله و او را بازداشت کردند. منابع محلی گفتند، این اقدام رژیم صهیونیستی به دلیل برخورد ادریس با نیروهای اشغال‌گری صورت گرفت که به مصلای باب الرحمه در شرق مسجد یورش برده بودند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.