مصوبه دموکرات‌های آمریکا علیه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی

دموکرات‌های سنای آمریکا پیش‌نویس مصوبه‌ای را ارائه کردند که برای حل و فصل درگیری‌ها در خاورمیانه، راهکار تشکیل دو کشور را مورد تایید قرار داده و با طرح‌های اسرائیل برای إعمال حاکمیت خود بر بخش‌هایی از کرانه باختری مخالفت می‌کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روسیا الیوم، سناتور جف مرکلی، از ایالت اورگون آمریکا این پیش‌نویس را ارائه داده و برنی سندرز و الیزابت وارن، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا و سه سناتور دموکرات دیگر آن را امضا کردند.

این پیش‌نویس بر این مساله تاکید دارد که الحاق یکجانبه بخش‌هایی از کرانه باختری چشم‌انداز راهکار تشکیل دو کشور را مختل کرده، به روابط اسرائیل با کشورهای عربی آسیب زده و علاوه بر تضعیف امنیت اسرائیل،‌ "ماهیت یهودی و دموکراتیک" آن را در معرض خطر قرار می‌دهد.

پیش از این هم یک پیش‌نویس مصوبه مشابهی در سوم ماه مه در کنگره مطرح شد و تاکنون بیش از ۱۰۰ نماینده با آن موافقت کرده‌اند. علاوه بر آن گروهی از قانون‌گذاران یهود آمریکایی یک نامه سرگشاده به نخست وزیر اسرائیل فرستاده و نسبت به خطرناک بودن طرح‌هایش در ارتباط با شهرک‌نشینان کرانه باختری هشدار دادند.

پس از اینکه اخباری درباره مخالفت قانون‌گذاران ارشد کنگره با درخواست اسرائیل جهت لغو پیش‌نویس مصوبه‌ای که از راهکار تشکیل دو کشور به عنوان تنها راه برای حل و فصل درگیری فلسطینی و اسرائیلی حمایت می‌کند، منتشر شد، دموکرات‌های سنای آمریکا طرح پیش‌نویس مصوبه مذکور را مطرح کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.