چالش جهانی حجاب با حضور زنانی از ادیان مختلف

به گفته بنیانگذار سازمان روز جهانی حجاب، هزاران زن در طول ماه مبارک رمضان برای افزایش آگاهی درباره پوشاندن موی سر و آموزش مردم برای مبارزه با اسلام‌هراسی حجاب به سر کردند.

به گزارش خبرآنی، نزما خان، بانی روز جهانی حجاب به خبرگزاری آناتولی گفت، زنان برای دومین سال متوالی از برزیل، بلاروس، کانادا، آلمان، مالزی، نیوزیلند، بریتانیا، ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان در چالش ماه رمضان این گروه شرکت کردند.

او گفت: با دعوت از زنانی با ادیان مختلف برای پوشیدن حجاب، حجاب را عادی‌سازی می‌کنیم. بنابراین دیگر مساله‌ای "شناخته نشده" نیست که برخی احتمالا از آن بترسند یا آن را تهدید بدانند.

برخی از زنان هم گام بیشتری در این چالش برداشتند و ۲۹ یا ۳۰ روز روزه گرفتند. اشلی پیرسون، سفیر روز جهانی حجاب به آناتولی گفت: برای من مشارکت در چالش حجاب ۳۰ روزه و روزه گرفتن همانند راه رفتن با کفش دیگری بود. اینکه حال دیگران را متوجه شوم و بفهمم آنها از چه مسیری می‌گذرند.    

پیرسون همچنین به مسجدی رفت و دوست پیدا کرد. او در زمان افطار به آنها ملحق شد تا با فرهنگ مسلمانان آشنا شود. یکی از پیروان مسیحیان ارتدوکس می‌گوید با حجاب کنترلی ایجاد کرده است تا متوجه شود برخورد جهان بیرونی با او چگونه است. او گفت: بسیاری از زنان آن را سرکوب‌گرایانه می‌بینند اما من مخالفم. من حجاب را آزادی و رهایی دیدم. من کنترل کردم که چه کسی، به چه میزانی مرا ببیند. من بر بدنم کنترل دارم، نه فرد دیگری.  

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.