امینی: مؤسسات حسابرسی دغدغه‌ ارائه درست گزارش تفریغ بودجه را ندارند

ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درخصوص ضرورت ایجاد نهادی به نام دیوان محاسبات شهری گفت: شورای شهر در هر شهر کارکردی مشابه با مجلس شورای اسلامی دارد.

وی افزود: تصویب بودجه در سطح ملی با مجلس است و نظارت بر اینکه این بودجه در ردیف هایی که باید هزینه شده یا خیر و دستگاه‌های مجری انحرافی در مسئله مصرف بودجه نداشتند با خود پارلمان است.

امینی ادامه داد: برای اینکه این کار انجام شود یک ابزار محاسباتی و حسابرسی به نام دیوان محاسبات کشور در اختیار مجلس و پارلمان وجود دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دیوان محاسبات با بررسی دقیق اسناد حقوقی دستگاه های مختلف و حتی در برخی مواقع با استقرار هیات‌های حقوقی در برخی نهادها و سازمانها، بررسی می‌کند که آیا بودجه‌ای که در اختیار دستگاهها قرار گرفته در  جای خود مصرف شده یا خیر.

وی گفت: سپس دیوان محاسبات این بررسی انجام شده را در قالب گزارشی از تفریغ بودجه به مجلس ارائه می‌دهد.

امینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بودجه شهر تهران را شورای شهر تهران به عنوان پارلمان محلی تصویب می‌کند و باید بر آن نظارت داشته باشد تا در محل پیش بینی شده صرف شود اما آن ابزاری که پارلمان ملی در اختیار دارد پارلمان محلی یا همان شورای شهر در اختیار ندارد و ناچار است با برون سپاری به یکسری از موسسات حسابرسی نسبت به بررسی هزینه کرد بودجه اقدام کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: موسسات حسابرسی در حقیقت چون در مجموعه شورا نیستند هم خیلی شهرداری و زیرمجموعه شهرداری توجهی ندارند که بخواهند اسناد و مدارک را در اختیار آنها قرار دهند ضمن اینکه خود این  موسسات حسابرسی بیشتر گزارش توجیهی نوشته و احساس مسئولیت آنچنانی برای ارائه گزارش دقیق از تفریغ بودجه ندارند و در حقیقت یک سمبل کاری رخ می‌دهد.

وی گفت: لذا ما معتقدیم که شورا باید این ابزار را ایجاد کند و یک دیوان محاسبات شهری به عنوان بازوی حسابرسی داشته باشد که دقیقا نظارت کند بر جریان مالی و اینکه این بودجه ها و ردیف ها در محل خودش صرف شده یا خیر.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.