سوریه: بیانیه نشست سران اسلامی در مکه بیانگر تبعیت آشکار از غرب است

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، بهتر بود سران سازمان همکاری اسلامی در مکه راه‌حل‌هایی برای مشکلات مزمن برخی کشورهای عضو این سازمان می‌یافتند.

به گزارش خبرآنی، یک منبع در وزارت خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری سانا در واکنش به بیانیه پایانی نشست اضطراری اخیر سازمان همکاری اسلامی در شهر مکه عنوان کرد: بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی در مکه نشان دهنده تبعیت آشکار و مداوم کشورهای شرکت کننده از رهبرانشان در غرب است و نوعی بازگشت به بیانیه ژنو ۱ و تفکر تشکیل حکومت انتقالی به ‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: بهتر بود که نشست سازمان همکاری اسلامی به بررسی راه‌هایی برای حل و فصل مشکلات برخی کشورهای عضو در زمینه‌های چون خشونت، افزایش جرم، نبود دموکراسی و آزادی و نیز نقض روزانه حقوق بشر به ویژه در کشورهای میزبان آن می‌پرداخت تا اینکه به ارزیابی کشورهایی همچون سوریه بپردازد که دارای دموکراسی، تمدن، توسعه و روحیه سازش هستند.

این مقام سوری در ادامه گفت: سوریه تاکید می‌کند که جولان یک سرزمین عربی ـ سوری است و سوری نیز باقی خواهد ماند و سوریه تمامی ارضی خود که توسط اسرائیل یا گروه‌های تروریستی اشغال شده است را به هر شکل ممکنی آزاد خواهد کرد و از نشستی همچون نشست مکه انتظار حمایت و یا صدور بیانیه‌ای برای تأیید حق آن بر جولان و یا آزادسازی اراضی خود را ندارد.

سران سازمان همکاری اسلامی در چهاردهمین نشست‌ خود که صبح شنبه ‌در مکه به پایان رسید مخالفت‌شان را با اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اعلام کردند و اقدام ترامپ را غیرقانونی و باطل خواندند.

آن‌ها همچنین مخالفت‌شان را با هرگونه پیشنهاد حل و فصلی که در آن حقوق فلسطینی‌ها رعایت نشود، اعلام کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.