گروه مسلحی در آفریقای مرکزی خلع سلاح می‌شود

وزیر کشور جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کرد، گروه شبه‌نظامی ۳آر که همین ماه جان بیش از ۵۰ غیرنظامی را در حمله‌ای گرفت، به خلع سلاح ظرف دو هفته آتی متعهد شده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر کشور جمهوری آفریقای مرکزی جمعه در کنفرانسی خبری تاکید کرد رهبر گروه ۳آر (3R) تحت عنوان "سیدیکی" به خلع سلاح نیروهایش وعده داده است که باید ظرف دو هفته آتی انجام شود.

وزیر کشور جمهوری آفریقای مرکزی به همراه دیگر وزیران دولت و نمایندگان هیات سازمان ملل در جمهوری افریقای مرکزی و اتحادیه آفریقا، در غرب کشورش با سیدیکی دیدار کرد. به گفته این مقام، سیدیکی مسوولیت کشتار اخیر را بر عهده گرفت.

حمله مرگبار ۲۱ مه در روستایی واقع در شمال غربی جمهوری آفریقای مرکزی (واقع در نزدیکی مرز چاد) رخ داد و بدترین حادثه از زمان امضای توافق ماه فوریه میان دولت و ۱۴ گروه چریکی محسوب می‌شد. هدف از این توافق احیای صلح در یکی از ناآرام‌ترین کشورهای آفریقایی بوده است.

براساس گزارش یک منبع سازمان ملل، گروه ۳آر مدعی نمایندگی از جانب یکی از گروه‌های قومی جمهوری آفریقای مرکزی شد و ۲۱ مه جلسه‌ای با آن روستاییان ترتیب داد و بعد همه را به گلوله بست. این گروه تاکنون سه تن از عوامل "یاغی" خود را تحویل مقام‌ها داده است اما دولت ضرب‌الاجلی برای تسلیم شدن شش مظنون دیگر این گروه صادر کرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.