فائز السراج: منتظر اقدام عملی عربستان برای توقف خونریزی‌ها در لیبی هستیم

رئیس شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد، لیبی انتظار دارد عربستان بین متجاوز و قربانی تفاوت قائل شود و عملاً در جلوگیری از ریخته شدن خون مردم لیبی نقش بسزایی ایفا کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دفتر اطلاع‌رسانی فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی چند ساعت پس از دیدار اخیر سراج با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حاشیه نشست امروز سران کشورهای اسلامی در مکه بیانیه‌ای منتشر کرد.

این اولین دیدار سراج و یک مسؤول عربستانی از زمان حمله آوریل خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به طرابلس محسوب می‌شود.

بر اساس بیانیه یاد شده، سراج گفت: هدف از این حمله برای همه آشکار است و آن تلاش برای توقف روند سیاسی و بازگشت حاکمیت تمامیّت‌خواهی (توتالیتاریسم) به لیبی است. نیروهای حفتر باید به پادگان‌های خود قبل از عملیات علیه طرابلس بازگردند.

ولیعهد عربستان نیز در این دیدار تاکید کرد: هیچ راه‌حل نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد و راه‌حل آن بازگشت به گفت‌وگو و درک است.

بن سلمان در ادامه از آمادگی کشورش برای ایفای نقش در این مسیر و حمایت از طرح ملی لیبی که خواسته‌های مردم آن را برآورده کند، خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد، در دیدار سراج و بن سلمان به روابط دوجانبه پرداخته و درباره برخی مسایل مهم و مشترک دو کشور بحث و گفت‌وگو شد.

از مهم‌ترین مسؤولان عربستانی که در این دیدار حضور داشتند، می‌توان به عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه و خالد الحمیدان، رئیس اطلاعات کل این کشور اشاره کرد.

ابراهیم العساف، وزیر خارجه عربستان روز چهارشنبه در کاخ کنفرانس‌ها در جده میزبان محمد الطاهر سیاله، همتای خود در دولت توافق ملی لیبی بود.

این اولین دیدار مسؤولان دو کشور از زمان حمله حفتر به طرابلس محسوب می‌شود.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان ۲۷ مارس با حفتر که برای اولین بار به ریاض سفر کرده بود، دیدار و درباره آخرین تحولات لیبی گفت‌وگو کرد.

نیروهای حفتر از چهارم آوریل حمله‌ای را به طرابلس آغاز کرده‌اند.

این اقدام با مخالفت و محکومیت جهانی مواجه شد.

لیبی از سال ۲۰۱۱ شاهد درگیری بر سر مشروعیت و قدرت میان دولت توافق میلی و خلیفه حفتر است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.