استوارنامه نمایندگان اسپانیا در پارلمان اروپا موقتا تعلیق شد

پس از آنکه دسترسی رهبر جدایی طلبان کاتالونیا و سایر نمایندگان جدایی طلب این منطقه به پارلمان اروپا رد شد، این پارلمان استوارنامه تمامی اعضای جدید را که از اسپانیا هستند، به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارلوس پوجدمون، رئیس سابق دولت منطقه‌ای کاتالونیا روز چهارشنبه نتوانست وارد پارلمان اروپا شود. همچنین از ورود "تونی کومین"، از دیگر سیاستمداران کاتالونیایی نیز ممانعت به عمل آمد.

سیمون بکائرت، یکی از وکلای پوجدمون گفت، پارلمان اروپا استوارنامه آنها را به صورت موقت رد کرده است.

وی ادامه داد: پارلمان اروپا اعلام کرده دلیلش برای این کار این است که هنوز فهرست رسمی از اعضای اسپانیایی انتخاب شده را دریافت نکرده است. وضعیت نابسامان جدایی طلبان کاتالونیا به داخل پارلمان اروپا هم کشیده شده است. اگر پارلمان اروپا تحت تأثیر یکی از کشورهای عضو قرار گیرد، ما به دادگاه اروپایی می‌رویم. مقام‌های اسپانیا باید ظرف ۲۰ روز از برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا نتایج رسمی را اعلام کنند.

پوجدمون کمی پس از اعلام استقلال کاتالونیا برای جلوگیری از دستگیری به بلژیک گریخت.

اگرچه وی به عنوان نماینده پارلمان اروپا انتخاب شده اما مشخص نیست آیا می‌تواند کرسی داشته باشد یا خیر.

بر اساس قوانین اسپانیا، تمامی اعضای منتخب پارلمان اروپا نخست باید به تبعیت از قانون اساسی اسپانیا قسم یاد کنند. اگر پوجدمون به اسپانیا سفر کند به اتهام شورش سریعاً دستگیر می‌شود.

آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا تصمیم گرفته تا زمانی که نتایج قطعی انتخابات اروپا در اسپانیا اعلام نشده، دسترسی اعضای اسپانیایی این پارلمان را در حالت تعلیق نگه دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.