لاوروف: با توجه به اهداف مشترک امیدوار به احیای روابط اتحادیه اروپا-روسیه هستیم

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: با توجه به اولویت‌های مشترک اقتصادی و امنیتی روسیه و اتحادیه اروپا امیدوار است که روابط این دو طرف به حالت عادی بازگردد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما امیدواریم که این حس مشترک غالب شده و روابط روسیه-اتحادیه اروپا به حالت عادی بازگردد و به خاطر منافع هر دو طرف با احترام اداره شود. در نظر داشته باشید که روسیه و اتحادیه اروپا اهداف مشترکی دارند. اهدافی از رشد باثبات گرفته تا مبارزه مؤثر علیه چالش‌های امنیتی متعدد.

لاوروف اعلام کرد: سال‌ها تحریم‌های متقابل برای شرکت‌های اروپایی میلیاردها یورو، کسب درآمد به همراه داشته است. من از اروپا دعوت می‌کنم تا اولین گام را با رفع تحریم‌ها بردارد آن وقت روسیه نیز اقدامات متقابل خود را لغو خواهد کرد. در حال حاضر توپ در زمین اتحادیه اروپا قرار دارد.

اتحادیه اروپا هر گونه عادی‌سازی روابط با روسیه را به روند صلح در شرق اوکراین مرتبط کرده است. لاوروف منطق و دلایل بروکسل را زیر سوال برده و گفت کاملاً مشخص است که کی‌یف تمامی تلاش‌ها برای پایان این درگیری را نابود کرده است.

وی به اتحادیه اروپا هشدار داد که ثباتش به تعدادی از اعضای اتحادیه اروپا بستگی دارد که صریحاً با روسیه دشمن هستند و این اصلی‌ترین تهدید امنیتی برای اروپا محسوب می‌شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.