عربستان مناقشه با رژیم صهیونیستی را بزرگترین چالش جهان اسلام دانست

عربستان به رغم تلاش‌های پشت پرده برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، درگیری با رژیم صهیونستی را بزرگترین چالش فرا روی جهان اسلام دانست و خواستار واکنش قوی و جدی در برابر حملات اخیر به دو ایستگاه پمپاژ نفت در عربستان و کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌ها ‌در خلیج فارس شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ابراهیم العساف، وزیر خارجه عربستان در نشست مقدماتی وزیران خارجه برای نشست سران کشورهای عضو  سازمان همکاری اسلامی که قرار است فردا (جمعه) برگزار شود، گفت: ما درک می‌کنیم جهان اسلام با چالش‌ها و تحولات بسیار حساس و خطرناکی روبه‌روست که مداخله در امور داخلی کشورهای اسلامی، افزایش تعداد پناهجویان و آوارگان، اشاعه آفت تروریسم و طایفه‌گرایی از میان این خطرات هستند، از این رو باید تلاش جدی برای بررسی ابعاد و پیامدهای این خطرات از سوی ما صورت بگیرد، باید بهترین راهکارها برای حل این مشکلات را بیابیم و با آنها با جدیت برخورد کنیم.

العساف افزود، پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان همکاری اسلامی را شاهد هستیم و همچنان بزرگترین چالش‌ها در مقابل جهان اسلام مناقشه با اسرائیل است.

وی ادعا کرد: مساله فلسطین مساله اول عربستان است و دستیابی ملت فلسطین به حقوق قانونی‌شان در ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و طبق طرح صلح عربی را مورد تاکید قرار می‌دهیم و می‌گوییم جامعه جهانی باید به مسؤولیت سیاسی و اخلاقی خود در تحقق این امر عمل کند.

العساف در ادامه اقدام خرابکارانه علیه چهار کشتی در آب‌های منطقه‌ای امارات در ۱۲ ماه مه و نیز حملات به دو ایستگاه پمپاژ نفت عربستان را تهدیدی علیه اقتصاد جهانی و خطری بر امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواند و گفت، باید با این حملات و اقدامات به طور قاطع و با قدرت برخورد شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان همچنین بدون اشاره به جنایت‌های کشورش علیه ملت یمن و کشاندن پای ایران به مساله یمن ادعا کرد، مداخلات رنج یمنی‌ها را افزایش داده است.

العساف در عین حال تاکید کرد، ریاض از شورای نظامی سودان و گام‌های آن در جهت برقراری ثبات در کشور حمایت می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.