رئیس ارتش الجزایر: راه خروج از بحران کنونی گفت‌وگوی جدی است

رئیس ستاد کل ارتش الجزایر در سخنانی خواستار گفت‌وگوی جدی میان تمامی طرف‌ها و برگزاری زودهنگام انتخابات در این کشور شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد قاید صالح، رئیس ستاد کل ارتش الجزایر در جمع فرماندهان ارتش در جنوب این کشور اظهار کرد: اولویت کنونی این است که همه به اهمیت حرکت به سمت گفت‌وگوی مفید برای خارج کردن کشور از این دوره نسبتا دشوار و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سریع‌ترین زمان ممکن و به دور از دوره‌های انتقالی ایمان بیاورند.

وی افزود: تنها راه حل بحران کشور گفت‌وگوی جدی با حضور همه نخبگان و شخصیت‌های ملی است و همه باید به خاطر کشور از برخی امتیازات چشم پوشی کنند.

قاید صالح در ادامه ضمن رد دوره انتقالی در الجزایر، گفت: الجزایر نمی‌تواند تاخیر و تعویق بیشتری را تحمل کند. هیچ چیز غیرممکن نیست و کشور منتظر برون رفت قانونی و قانون اساسی است که مانع از سقوط آن در هرگونه بحرانی می‌شود.

از سوی دیگر، دادگاه سیدی امحمد دو الجزایری را به اتهام هل دادن یک نیروی پلیس از روی کامیون در جریان تظاهرات و "قتل عمد" به طور مؤقت بازداشت کرد.

طبق بیانیه دادستانی دادگاه سیدی امحمد، دو مظنون ۳۸ و ۲۸ ساله با اتهام "جنایت تلاش برای قتل عمد" و "خشونت علیه نیروهای امنیتی" مواجه هستند و به همین دلیل به طور موقت بازداشت شده‌اند.

دادستانی کل الجزایر اعلام نکرده که این نیروی پلیس پس از افتادن از روی کامیون مجروح شده یا خیر اما طبق قانون مجازات الجزایر مجازات تلاش برای قتل همان مجازات قتل و حبس ابد است.

این نیروی پلیس الجزایر در جریان مقابله با معترضان الجزایری و شلیک گاز اشک‌آور به سمت آنها در میدان البرید این کشور توسط دو تن از معترضان هل داده شده و روی زمین پرتاب شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.