فعالیت تنها یک بیمارستان توانبخشی در کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد علی محسنی بند پی، رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری سومین کنگره بین‌المللی و سی‌امین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران که از ۲۲ تا ۲۴ خرداد ۹۸ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به تغییر رویکرد بیماری‌ها از واگیر به غیر واگیر در جهان و ایران، لازم است که خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی در کشور، بیش از پیش مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد.

وی با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت مقصر اصلی خروج نخبگان فیزیوتراپی از کشور است، گفت: این موضوع ناشی از ضعف وزارت بهداشت است.

محسنی بند پی ادامه داد: نظام درمان محور باید به نظام سلامت محور تغییر رویکرد بدهد.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران  با انتقاد از بیمه‌ها که خدمات توان‌بخشی و فیزیوتراپی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند، گفت: پوشش بیمه‌ای خدمات فیزیوتراپی مربوط به چهار دهه قبل است؛ در‌ حالی که امروزه شاهد گسترده‌تر شدن خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی در جهان هستیم و ما باید این خدمات را تحت پوشش بیمه‌ها ببریم.

محسنی بند پی با اشاره به شیوع اختلالات عضلانی اسکلتی، افزود: کمر درد و گردن درد از شایع‌ترین این اختلالات است که با توجه به استفاده روز افزون از تکنولوژی، شاهد پیشی گرفتن شیوع گردن درد از کمر درد هستیم.

 ایرج عبداللهی، دبیرعلمی سومین کنگره بین المللی و سی‌امین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران  نیز افزود: کنگره امسال با موضوعاتی همچون درمان‌های دستی، فیزیوتراپی در ضایعات ورزشی، کمر دردها، ستون فقرات، سالمندان، سوزن خشک و…، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دریافت ۲۵۰ مقاله برای شرکت در کنگره، گفت: ۶۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۰۰ مقاله در قالب پوستر در این کنگره ارائه خواهد شد.

عبداللهی از حضور سخنرانان خارجی از کشورهای آلمان، پاکستان، سوریه و لبنان در کنگره امسال خبر داد و افزود:چهار سخنران ایرانی مقیم خارج از کشور در کنگره امسال حضور خواهند داشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، با انتقاد از عدم توجه به خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی در کشور، گفت: متأسفانه در کشور ۸۰ میلیونی، فقط یک بیمارستان توانبخشی با ۸۰ تخت فعال است.

انتهای پیام/
 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.