معرفی خطرات جدید سفرهای فضایی برای سلامت انسان

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از نیواطلس، بررسی وضعیت بافت‌های یک موش فضانورد که یک ماه را به درخواست ناسا در یک فضاپیمای روسی به دور مدار زمین چرخش کرده، نشان می‌دهد که اقامت طولانی مدت در شرایط بی وزنی باعث کاهش فشار وارده به مفاصل انسان شده و این مساله می‌تواند در دراز مدت باعث تحلیل رفتن و شکستگی غضروف‌های استخوانی شود.

علاوه بر این، اقامت در فضا برای مدت طولانی خطر ابتلاء به بیماری آرتروز را در فضانوردان افزایش می‌دهد. بنابراین حتی اگر بشر بتواند در فضا خود را از مشکلاتی مانند گرما و سرمای بیش از حد، تشعشعات رادیواکتیو و غیره نجات دهد، زندگی در شرایط بی وزنی تبعات خود را بر روی سلامت انسان بر جای خواهد گذاشت.

سفرهای فضایی طولانی برای حضور طولانی مدت در مریخ یا ماه، مشکلات پزشکی متعددی را برای انسان ایجاد می‌کند که از جمله آنها می‌توان به از دست رفتن کلسیم استخوان‌های بدن، ضعف بنیه عضلات، تضعیف سیستم قلبی عروقی، اختلال در بینایی و در نهایت ضعیف‌تر شدن سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

با توجه به اینکه هنوز راه حلی قطعی برای بازگرداندن فشار متعارف به عضلات بدن در فضا کشف نشده، نمی‌توان به موفقیت سفرهای فضایی طولانی مدت با توجه به خطرات این سفرها برای سلامت فضانوردان امید بست.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.