نوری: نمی‌توان برای جابه‌جایی آرادکوه یک شبه تصمیم گرفت

زهرا صدراعظم نوری عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس در خصوص جابجایی محل نگهداری زباله های تهران از منطقه آرادکوه به منطقه‌ای دیگر گفت: مجتمع آرادکوه مجموعه است در  حاشیه جنوب تهران قرار دارد و بخشی از زباله‌های پایتخت در آنجا دفن و یا بازیافت می شود.

وی ادامه داد: به هر حال در یک مقطعی مکان‌یابی مجتمع آرادکوه انجام شده و پس از آن این محل در طی سالیان سال برای این منظور در نظر گرفته شده است.

صدراعظم نوری گفت: بعضاً در خصوص بوی متصاعد شده در محدوده فرودگاه حضرت امام خمینی و تاثیر فعالیت آرادکوه سخن گفته می شود در حالی که این موضوعی است که پس از مطالعات تایید نشد زیرا براساس مطالعات انجام شده میان شهرداری و محیط زیست این عامل عامل دوازدهم از بین ۲۰ عامل بوی بد اطراف فرودگاه امام محسوب می‌شود.

وی افزود: فاصله آرادکوه تا فرودگاه فاصله قابل توجهی و در این فاصله ۱۳ تا ۱۴ کیلومتری او نمی تواند منتشر شود در مجموع وقتی قرار است تصمیماتی گرفته شود این تصمیمات نمی تواند یک مرتبه و یک شب در اثر یک دستور انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: عموماً تصمیمات این چنینی  پرهزینه و بزرگ محسوب می شود و مشکلات خاصی به همراه خواهد داشت به همین دلیل باید همه ابعاد آن پیش از تصمیم گیری بررسی شود.

وی افزود: به هر حال شهر تهران به گفته مسؤولان چیزی قریب به ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و ۹ هزار تن زباله روزانه در آن تولید می شود که اینها غیر از نخاله های ساختمانی است و این میزان زباله باید در یک محل دفن و دفع شود که این ظرفیت را داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

آرادکوه تصمیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.