فارس من| پیگیری سنوات تحصیل دانشجویان ورودی ۸۸ از سازمان برنامه و بودجه

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با بیان اینکه تمام اقدامات و قوانین ما در چارچوب مقررات است، اظهار کرد: موارد مربوط به «عدم احتساب سنوات تحصیل دانشجویان ورودی 88 تربیت معلم به عنوان سابقه» را باید از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین سازمان اداری و استخدامی کشور که معمولا واضع مقررات مربوطه هستند،  پیگیری شود؛ همین‌طور محدودیتی که درباره اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان وجود دارد، به سازمان برنامه و بودجه ارتباط می‌یابد. 

وی بیان کرد: تا زمانی که مقررات به قوت خود باشد ما به عنوان دستگاه اجرایی موظف به انجام آن هستیم؛ گرچه نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌ها را درباره مشکلات انجام می‌دهیم ولی تا زمانی که مقررات اصلاح نشود برای انجام برخی طر‌ح‌ها محدودیت‌ خواهیم داشت. 

الهیار ترکمن تأکید کرد: زمانی قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شد و تمام قوانین متناظر با خود از جمله قانون متعهدین خدمت را نقض کرد ولی پس از سه سال برخی مکانیزم‌های آن بازگشت پیدا کرد و ما پیگیر مشکلات هستیم. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افراد تازه‌وارد به تربیت معلم چگونه دچار شبهه نشوند که سنوات آنان نیز با مشکل مواجه خواهد شد، افزود: فعلا قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش برای  افرادی که دوره‌های چهارساله تربیت معلم قبول می‌شوند و ادامه تحصیل می‌دهند، وجود دارد و سنوات تحصیلی در خدمت آنان لحاظ می‌شود. به طورکلی اکنون قوانین در مورد سنوات‌ها صدق می‌کند. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قانون به عقب بازنمی‌گردد، گفت: اگر قرار باشد زمانی در آینده قانون تغییر یابد، به افرادی که از آن لحظه به بعد ورود می‌یابند مربوط می‌شود ولی فعلا هیچگونه محدودیتی در زمینه ارائه سنوات تحصیلی به دانشجویان نداریم.

این گفت‌وگو در پی درخواست برخی مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» مبنی بر «عدم احتساب سنوات تحصیل دانشجویان ورودی 88 تربیت معلم به عنوان سابقه» و «مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان را حل کنید» پیگیری شد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.