به گزارش بازرگاری مهر، بر اساس گزارش کافهبازار، در این سال درآمد توسعه دهندگان ۸۹ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش یافت و درآمد بازیسازان نسبت به سال پیش، ۵۴ درصد رشد داشت.
کاربران بازار برای خرید برنامهها، خرید اشتراک و پرداختهای درونبرنامهای، در مجموع بیش از ۱۵ میلیون تراکنش موفق داشتند. این میزان از تراکنش برای حدود ۲۲ هزار توسعهدهندهای است که روی بازار، برنامه یا بازی داشتند.
محمدجواد جهرمی، وزیر ارتباطات نیز در حساب توئیتر خود با اشاره به این گزارش، این پیشرفت را تبریک گفته است.
نصب فعال بازار به ۴۰ میلیون رسید. نکتههای شاخص دیگر در این گزارش را در زیر میخوانید:
کاربران ایرانی در سال ۹۷، ۶/۱ میلیارد بار برنامه دانلود و یا بروزسانی کردند و ۱۵ میلیون بار خرید اپلیکیشن و یا پرداخت درون برنامهای داشتند.
نصب بازی ایرانی آمیرزا از بازیهای خارجی بیشتر شد و به ۳ میلیون رسید.
دیوار چهار برابر بزرگتر از شیپور شد.
بلد پر رشدترین نقشه ایرانی بوده و سرعت رشد تپسی بیشتر از اسنپ بوده است.
در میان برنامهها دستههای «مالی»، «پیام رسانها»، «رفت و آمد»، «خرید»، «سیر و سفر» «شبکههای اجتماعی» «ورزش و تغذیه سالم» و «کاربردی» و در بخش بازیها دو دسته «کلمات و دانستیها» و «خانوادگی» رشد بیشتری داشتهاند.
۷۲ درصد درآمد دیجیتالی کشور در تهران است و خراسان رضوی با یازده درصد و البرز با ۲/۵ درصد در ردههای بعدی هستند.
بر اساس گزارش کافهبازار مجموع درآمد خالص توسعهدهندگان از ابتدای فعالیت این مجموعه ۲۵۸ میلیارد تومان بوده است.