لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده با روح قانون اساسی مغایرت دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری در ارتباط با لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: در صورت تصویب این مسئله با روح قانون اساسی درباره شوراها دارای مغایرت جدی است و اختیارات شوراها را نیز محدود خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی کارشناسان با تصویب این لایحه احتمال کاهش درآمد شهرداری ها تا ۶۰ درصد وجود دارد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: به‌زودی اصلاح آئین‌نامه برگزاری شورایاری‌ها در صحن شورا مطرح می‌شود و عزم جدی برای برگزاری این انتخابات در شورا وجود دارد امیدوارم به صورتی برگزار که همدلی همه دستگاه‌های ذیربط را به همراه داشته باشد.

اعطا در مورد برنامه پنج‌ساله سوم گفت: شهرداری موظف بوده است که تا پایان اردیبهشت ۹۸ اقدامات و منابع مورد نیاز را تهیه و برای تصویب به شورای شهر ارائه کند.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد تخلفات منطقه ۵ تهران در  زمینه برج باغ‌ها گفت: تخلفاتی صورت گرفته ولی زیاد نبوده است که ابزار نظارتی شورا به دو صورت نظارت جدی و تقویت نظارت همگانی است و این دو موضوع تضمین کننده پیشگیری از تخلفات در شهرداری است.

وی در مورد توئیت خود در صفحه شخصی‌‌اش گفت: برخی مدیران مناطق به دلیل غیر موجه موضوعی را پیگیری نمی‌کنند البته فراگیر نیست که شورا با کوتاهی‌ها برخورد می‌کند.

اعطا در مورد رکورد انتصابات توسط شهردار تهران گفت: خیلی متوجه تعداد انتصابات غیر متعارف نشده‌ام ولی هفته پیش جلسه‌ای با شهردار داشتیم و موضوع حکم سرپرستی صحبت شد چرا که حکم سرپرستی دوره محدود است و شرایط با ثباتی نیست‌ که پس از آن احکام قطعی مدنظر قرار گرفت.


ادامه دارد...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.