تلاش آمریکا برای برگزاری نشست نخست وزیر ایرلند و ترامپ در زمین گلف او

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کاخ سفید در تلاش است تا نخست وزیر ایرلند برای دیدار با دونالد ترامپ به زمین گلف او در دونبگِ ایرلند برود.

به گزارش خبرآنی، یک منبع دولتی ایرلند که از روند گفت‌وگوها برای این نشست آگاه است، به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حال پافشاری برای تعیین این زمین گلف به منظور برگزاری این دیدار است.

این منبع آگاه اظهار کرد: دولت ایرلند احساس می‌کند که تشریفات حکم می‌کند هر رویدادی که به میزبانی این دولت و با حضور دونالد ترامپ برگزار شود، باید در محلی باشد که دولت انتخاب می‌کند و مطمئناً این محل یک هتل که متعلق به ترامپ باشد، نیست.

به گزارش پایگاه خبری هیل، این منبع دولتی افزود: کمی نامناسب به نظر می‌آید که نخست وزیر ایرلند در هتل ترامپ از او میزبانی کند.

پیش‌بینی می‌شود ترامپ طی دیدار ماه ژوئن خود از بریتانیا و فرانسه به منظور گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد جنگ نورماندی در جنگ جهانی دوم، به مدت دو شب به ایرلند سفر کند.

گزارش شده است که مقامات ایرلندی پیشنهاد داده‌اند، لئیو واردکار، نخست وزیر ایرلند در قلعه درومولند میزبان شام دونالد ترامپ باشد و سپس برای صرف صبحانه به هتل دونبرگ ترامپ بیاید.

طبق گزارش‌های منتشر شده، کاخ سفید این پیشنهاد را رد و تهدید کرده است که در این صورت رئیس جمهوری آمریکا از این سفر صرف نظر کرده و به جای آن به یکی از زمین‌های گلفش در اسکاتلند سفر خواهد کرد.

این منبع آگاه وابسته به دولت ایرلند به سی‌ان‌ان گفت: در حال تلاش برای یافتن راهی برای سازش و حل این بن‌بست هستیم.

پیش‌بینی می‌شود ترامپ در روز پنج ژوئن در نخستین دیدارش از ایرلند از زمان تصدی ریاست جمهوری آمریکا به این کشور وارد شود.

قرار بود او در نوامبر سال گذشته میلادی به این کشور سفر کند اما به دلایل نامعلومی این دیدار لغو شد.

در همین حال، یک دیپلمات ایرلندی که در جریان این مساله است، به سی‌ان‌ان گفت، دیدار ترامپ از ایرلند "به لحاظ سیاسی برای واردکار بسیار حساس است" زیرا رئیس جمهوری آمریکا در ایرلند "به شدت نامحبوب" است.

این دیپلمات افزود: لئو تمام تلاشش را می‌کند که طی دیدار ترامپ، حضورش در کنار او را به حداقل برساند اما او در شرایط دشوار قرار دارد زیرا دفتر اروپایی تمام شرکت‌های آمریکایی که در حوزه دیجیتال فعالیت دارند، در ایرلند قرار دارد؛ شرکت‌هایی همچون فیسبوک، گوگل، لینکداین و اپل.

پیش‌بینی می‌شود ترامپ طی سفر خود با اعتراضات مردمی مواجه شود اما واردکار هفته گذشته اظهار کرد، برگزاری تظاهرات "مجاز بوده و از آن استقبال می‌شود".

نخست وزیر ایرلند در پاسخ به سوالی درباره واکنشش نسبت به اعتراضات احتمالی علیه ترامپ گفت: من به معترضان خواهم گفت، این کشور دارای دموکراسی است و تظاهرات مسالمت‌آمیز بخشی از دموکراسی است. اگر تظاهرات راهی است که آنان برای نشان دادن اعتراض خود انتخاب می‌کنند، من قطعاً هرگز از کسی برای شرکت در این اعتراضات انتقاد نخواهم کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.