به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از تک اکسپلورر، ابزار یادشده که با هدف بررسی ویژگیهای سنی و جنسیتی کاربران توئیتر و توسط محققان دانشگاههای استنفورد، آکسفورد، میشیگان و ماساچوست طراحی شده، با بررسی نام کاربری که فرد برای خود انتخاب کرده، زندگی نامهای که برای خود نوشته و نیز عکس نمایه و اسم انتخاب شده میتواند وظایف محوله را انجام دهد.
این ابزار که با ۳۲ زبان زنده دنیا سازگاری دارد راه را برای انجام بسیاری از تحقیقات علمی در توئیتر و نیز برای ارسال پرسش نامههای هدفمند هموار خواهد کرد.
ابزار هوش مصنوعی مذکور بر روی چهار میلیون حساب کاربری توئیتر که به ۳۲ زبان زنده دنیا مطالبی را منتشر میکردند، آزمایش شده و ترکیب اطلاعات به دست آمده از این طریق با اطلاعات تقریبی مربوط به موقعیت مکانی افراد و دادههای به دست آمده از سرشماری باعث شناسایی دقیقتر کاربران مذکور که در ۱۱۰۱ نقطه مختلف در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی میکنند، شده است.
این ابزار هوش مصنوعی زمینه را برای درک دقیقتر و جامعتر دیدگاههای مختلف افراد در حوزههای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و غیره نیز هموار میکند و میتوان دریافت که افراد بر مبنای موقعیت جغرافیایی، جنسیت، سن و غیره چه تفاوت دیدگاههایی با یکدیگر دارند.