وزیرخارجه پاکستان از احتمال دیدار ترامپ- عمران خان خبر داد

وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: بعد از دستیابی به پیشرفتی در مذاکرات طالبان در دوحه دیدار میان عمران خان و دونالد ترامپ امکان پذیر است.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه نیشن، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان درباره دیدار احتمالی دونالد ترامپ و عمران خان،‌ نخست وزیر این کشور اعلام کرد: این دو رهبر شخصیت‌های مهمی هستند و منافع عمیقی در برقراری صلح و ثبات در منطقه دارند. اگر پیشرفتی در مذاکرات با طالبان ایجاد شود در این صورت احتمال دیدار رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر کشورمان فراهم می‌شود. ممکن است درهای جدیدی در روابط دو جانبه میان آمریکا و پاکستان باز شود.

قریشی اضافه کرد: دیدار عمران خان و دونالد ترامپ بستگی به موفقیت کامل در این مذاکرات ندارد. حتی اگر مذاکرات به صورت سازنده ادامه یابد این دیدار احتمال دارد.

وی درباره‌ قرار گرفتن پاکستان در لیست خاکستری نیروی ضربت اقدام مالی (اف ای تی اف) گفت: جامعه جهانی باید اقدامات پاکستان در راستای مبارزه علیه تأمین مالی تروریسم و پولشویی را بداند.

قریشی ابراز امیدواری کرد که پاکستان در ماه ژوئن از این لیست خارج شود.

وزیر خارجه پاکستان در بخش دیگری از اظهاراتش اخراج پاکستانی‌ها از آمریکا را رد کرد و گفت: ممنوعیت ویزا علیه سه مقام پاکستانی، به زودی لغو می‌شود.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ ایران گفت: برخی از نیروها تلاش می‌کنند که یک سوء تفاهم میان پاکستان و ایران ایجاد کنند. آنها می‌خواهند ایران را به عنوان تهدید در منطقه معرفی کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.