راه اندازی نخستین مرکز کسب و کار شهری در تهران

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سیدعلی مفاخریان، شهردار منطقه ۹ در نشست خبری که در ارتباط با تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌ها به ویژه افتتاح ۱۴ پروژه شهری بود، اظهارداشت: منطقه ۹ در یک محرومیت تاریخی گذشته به سر می‌برد که در جهت رفع آن طی ۱.۵ سال گذشته ۸۴ پروژه به نتیجه رسید و برخی افتتاح شد.

وی افزود: دوشنبه هفته جاری ۱۴ پروژه با حضور شهردار در منطقه ۹ افتتاح خواهد شد تا شاهد توسعه بیشتر در این منطقه باشیم.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از ظرفیت‌های اعتباری برای پروژه‌ها گفت: با تصمیم شورای شهر پارک ۴۵۰۰ متری به نام سعیده قدس،( بنیانگذار محک) افتتاح می‌شود.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز کسب و کار شهری در تهران گفت: این مرکز با ایجاد کسب و کار هوشمند و با استفاده از فناوری اطلاعات به دنبال ایجاد ظرفیت کار آفرینی برای جوانان است.

* سرانجام پروژه زیرگذر استاد معین

مفاخریان در ادامه در ارتباط با پروژه زیرگذر استاد معین اظهار داشت: این پروژه بعد از توقف ۲/۵ ساله مجدد فعال شد و همزمان کار طراحی و اجرایی آن انجام گرفت، فازی از آن تغییر کرد وبر اساس آن  نقشه اجرایی و عملیاتی نیز تغییر یافت.

وی بیان داشت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار شده تا پایان سال پروژه زیرگذر استاد معین افتتاح شود و امیدواریم این تاریخ تا ۲۲ بهمن مورد توجه باشد.

* آسیب به پایه‌های پل آزادی کذب است

 شهردار منطقه ۹ در پاسخ به سوالی در مورد برج آزادی گفت: آب‌نمای برج آزادی شامل چند مورد اعم از آب‌نمای حاشیه میدان و آب‌نمای خطی داخل میدان است که حلقه بیرونی آن آب‌نمایش ۲۰ سال در خاموشی بوده و ۲۲ بهمن سال گذشته احیا و مشکل ایمنی آن رفع شد.

مفاخریان افزود: آب‌نمای میدان مرکزی مشکلی ندارد ولی آب‌نمای خطی و دایره‌ای دارای مشکلاتی بوده که در دستورکار سال ۹۸ قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه گذردهی آب ربطی به آب‌نماها ندارد، افزود: این گذردهی مربوط به شبکه زهکشی میدان آزادی است که طی سنوات گذشته به آن آسیب وارد شده بود. 

به گفته  شهردار منطقه ۹ شبکه زهکش دچار اختلال بوده که همکاران ما به دنبال رفع آن و گذردهی آب ایجادشده هستند. همچنین طرح مطالعات جامع در این زمینه در حال انجام است تا نقاط نفوذپذیر شناسایی شده و از نفوذ آب جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه گذردهی آب در برج آزادی درست نیست تصریح کرد: پایه‌های پل سالم است و گذردهی سبب آسیب به پایه بتنی نمی‌شود؛ بنابراین اینکه گفته می‌شود پایه‌های پل در حال آسیب بوده کذب است.

* سرنوشت پادگان جی

مفاخریان در ارتباط با سرنوشت پادگان چی گفت: اقدامات مهندسی و اجرایی برای عبور خیابان استاد معین از داخل پادگان به اتمام رسیده و مسیر دیگر عبور بزرگراه یادگار امام به داخل پادگان و انتقال به بزرگراه فتح است که این موضوع دوم به دلیل کمبود اعتبارات در اولویت بعدی قرار گرفته است. 

* تبدیل کارگاه‌های بلااستفاده به فضاهای سبز

 شهردار منطقه ۹ گفت: در میدان فتح با توجه به دستور شهردار تهران در مورد کارگاه‌های بلااستفاده،  کارگاه‌های در وسعت ۷ هزار و ۴۵۰۰ متری که تبدیل به تلی از نخاله و خاک شده بود جمع آوری و تبدیل به فضای سبز شد.

* ساخت مسکن امید در منطقه ۹ محقق نیست

مفاخریان در مورد بافت فرسوده منطقه ۹ گفت: حدود ۱۰ هزار پارسل از نقش منطقه بافت ۹ در بافت فرسوده قرار گرفته که نیمی از املاک به شمار می‌رود، از طرفی منطقه ۹ بافت نظامی، مسکونی و صنعتی آن کنار هم است که برای بافت نظامی و صنعتی رفع بافت فرسوده چندان شامل نمی‌شود.

وی گفت: بافت فرسوده در منطقه ۹، ۱۴۶ هکتار است که ۷/۴ درصد کل بافت فرسوده تهران را به خود اختصاص داده است  و این منطقه جایگاه پنجم بافت فرسوده را دارد.

 شهردار منطقه ۹ گفت: مسکن امید در دولت جدید ساخت آن مدنظر قرار گرفت که در منطقه ۱۷ راه‌اندازی شد ولی در منطقه ۹ چون اراضی دولتی نداشتیم، محقق نشد.

مفاخریان افزود: منطقه ۹ فاقد مسکن دولتی است بنابراین امکان ظرفیت استفاده از مسکن امید نبوده، ولی با تجمیع قطعات ریزدانه تلاش کرده‌ایم سرانه مسکونی منطقه را که پایین‌تر از حد استاندارد بود افزایش دهیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.