سیزدهمین جمعه تظاهرات الجزایری‌ها

شمار زیادی از مردم الجزایر با حضور در خیابان‌ها برای سیزدهمین جمعه متوالی خواستار برکناری شخصیت‌های نظام این کشور شدند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، هزاران شهروند الجزایری با تجمع در خیابان‌های پایتخت و شهرهای دیگر الجزایر برای سیزدهمین جمعه متوالی علیه شخصیت‌های نظام کشور تظاهرات کردند.

علاوه بر پایتخت، شهروندان الجزایری در شهرهایی در مرکز، غرب و شرق کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات شهروندان الجزایری روز جمعه در دسته‌های بزرگ آغاز شد و معترضان به سمت میدان پست که محل به هم پیوستن دسته‌های اعتراضی است، حرکت کردند که با مقاومت نیروهای پلیس الجزایر مواجه شدند.

طبق این گزارش، نیروهای پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از بمب صوتی سعی در متفرق کردن معترضان داشتند اما موفق به انجام این کار نشدند.

طبق اعلام خبرگزاری فرانسه، پس از ساعت‌ها مقاومت ملت الجزایر در نهایت نیروهای پلیس نیز ناگزیر به بازکردن مسیر در مقابل تظاهرات مردمی شدند.

نیروهای پلیس نیز به منظور بازرسی خودروها موانعی را در مسیرهای منتهی به پایتخت الجزایر مستقر کردند و ورودی‌های شهر "برج بوعریریج" واقع در ۱۵۰ کیلیومتری شرق الجزایر را مسدود کردند.

معترضان الجزایری همچنین با سر دادن شعارهایی خواستار لغو انتخابات ریاست‌جمهوری در چهارم ژوئیه شدند.

شهروندان الجزایری شعارهایی نیز علیه احمد قاید صالح، رئیس ستاد کل ارتش این کشور سر داده و خواستار تشکیل یک دولت متشکل از غیرنظامیان شدند.

معترضان الجزایری خواهان برکناری تمامی شخصیت‌های نظام سابق و در رأس آنها عبد القادر بن صالح، رئیس‌جمهوری موقت و نورالدین بدوی، نخست‌وزیر الجزایر پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند.

در همین راستا، عبدالوهاب فرساوی، رئیس سازمان "تجمع جوانان کار" الجزایر که همواره در رأس اعتراضات قرار داشته گفت: جنبش مسالمت‌آمیز مردمی متوقف نخواهد شد، چراکه قدرت به برگزاری انتخابات در چهار ژوئیه اصرار دارد.

از سوی دیگر، سعید صالحی، معاون انجمن دفاع از حقوق بشر الجزایر نیز با انتقاد از سیاست‌های دولت موقت، تأکید کرد: اصرار نظام برای برگزاری انتخابات در چهارم ژوئیه به منزله پیچیده‌تر شدن اوضاع و افزایش عمق بحران است.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن بازداشت چند تن از مقامات سابق، این اقدام را ابزاری برای تغییر خواسته‌های جنبش اعتراضی مردم الجزایر خواند.

الجزایر از بیست و دوم فوریه به صحنه اعتراض‌های گسترده مردم این کشور در مخالفت با پنجمین نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شد. معترضان که پس از انصراف بوتفلیقه و سپس استعفای وی از سمت ریاست جمهوری همچنان مصمم به ادامه حرکت اعتراضی خود هستند و خواستار برکناری تمامی مقامات و شخصیت‌های وابسته به نظام سابق این کشور هستند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.