نصب مبلمان شهری در اجرای طرح «درنگ گاه‌های» شهر اهمیت فراوان دارد

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، یاسر جعفری معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به طرح و اجرای درنگ گاه‌های شهر تهران، گفت: ایده کارها بسیار خوب بود به همین منظور امیدواریم شاهد اجرای پروژه های مفید در شهر تهران باشیم.

وی با اشاره به اجرای برخی طرح‌ها در محله های شهر تهران، افزود: بر اساس اتفاقاتی که در شهر درگیر آن هستیم برخی طرح ها مشکل حقوقی و قانونی پیدا می کنند به همین منظور دوستان هنرمند و معمار ما باید پروژه های خود را بر اساس تعیین و تکلیف خطوطی که وجود دارد، اجرایی کنند.

معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع مبلمان شهری به منظور ایجاد فضایی بهتر برای حضور مردم است، گفت: نصب مبلمان و ایجاد فضای سبز در طرح و اجرای درنگ گاه های شهر تهران به خصوص در شب بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: هنرمندان باید طرح های خود را با همکاری و مشارکت مردم محله و منطقه انجام دهند چراکه ما طرح درنگ گاه را به منظور رفاه و رضایتمندی شهروندان اجرایی می کنیم. جای مردم در طراحی، اجرا و بهره برداری باید به خوبی مشخص شود.

معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه پروژه و طرح درنگ گاه ها حاصل جلسات مستمر و متعدد متخصصان در حوزه های مختلف بوده است، افزود: متخصصان حوزه معماری، شهر و مسوولین اجرایی، سه ضلع یک مثلثند که در طراحی آینده شهر دخیل هستد.

جعفری اضافه کرد: پروژه درنگ گاه پروژه ای مشارکتی است که با همراهی و همکاری شهروندان عملیاتی می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شعار ما در طرح درنگ گاه ها این است که در بلندمدت پروژه های بیشتری از نقاط بی دفاع شهری احیا شود، گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که در هر مرحله بتوانیم کار مفیدی برای شهر انجام دهیم.

سید جواد میرحسینی عضو کارگروه تخصصی طراحی شهری نیز با اشاره به موضوع پروژه درنگ گاه، گفت: امکان کار کردن در یک منطقه باید با مشارکت اجتماعی شهروندان باشد تا معضلاتی که در یک منطقه وجود دارد، از بین برود.

وی افزود: کارهایی که انجام شود باید بر اساس محرک توسعه محله و همچنین تعریف درست از آن باشد چراکه با این اتفاق شاهد ایجاد پیوند دوستی در محله خواهیم بود.

عضو کارگروه تخصصی طراحی شهری تصریح کرد: معماری ها باید متفاوت باشد تا شاهد رخ دادن یک اتفاق خوب برای محله باشیم. اگر پروژه و طرح را به درستی اجرایی کنیم مردم نیز در آینده به خوبی از آن نگهداری خواهند کرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.