درخواست دانشجویان معترض الجزایری برای لغو انتخابات ریاست‌جمهوری

هزاران دانشجوی الجزایری در اعتراض به ادامه فعالیت شخصیت‌های نظام سابق بار دیگر به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هزاران دانشجوی الجزایری در اعتراض به ادامه فعالیت شخصیت‌های نظام سابق و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در چهارم ژوئیه پیش رو در پایتخت و شهرهای دیگر به خیابان‌ها آمدند.

طبق این گزارش، بیش از ۵۰۰۰ دانشجوی الجزایری به همراه اساتید و شهروندان دیگر در مقابل دانشگاه مرکزی پایتخت تجمع کردند.

تظاهرات دانشجویان الجزایر با حرکت از میدان البرید به سمت ساختمان مجلس الامة (سنا) آغاز شد.

در مقابل نیروهای امنیتی با محاصره معترضان سعی در مقابله با پیشروی آنها داشتند که دانشجویان الجزایری موفق به شکستن حلقه محاصره شده و به تظاهرات خود تا رسیدن به مقابل مقر پارلمان ادامه دادند.

دانشجویان الجزایر با تجمع در مقابل پارلمان، شعارهایی را علیه معاذ بوشارب، رئیس مجلس الامه و عضو حزب "جبهه آزادیبخش ملی" به ریاست عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری مستعفی الجزایر سر دادند و خواستار کناره‌گیری فوری وی از منصب خود به عنوان یکی از شخصیت‌های نظام سابق شدند.

معترضان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها عبارت "نه به انتخابات ریاست‌ جمهوری چهار ژوئیه" نوشته شده بود، شعارهایی را علیه عبدالقادر بن صالح، رئیس جمهوری موقت، نور الدین بدوی، نخست‌وزیر الجزایر و اعضای کابینه وی سر دادند.

 از زمان حلول ماه مبارک رمضان تاکنون این دومین باری است که دانشجویان الجزایری علیه شخصیت‌های نظام سابق این کشور تظاهرات می‌کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.