هشدار یک نماینده به اروپایی‌ها درباره ضرب‌الاجل 60 روزه

کمال دهقانی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی با اشاره به تصمیم ایران برای کاهش تعهداتش در برجام، گفت: معتقدم جمهوری اسلامی ایران و مجموعه حاکمیتی کشور در این زمینه تصمیم درست و منطقی اتخاذ کرده است.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها باید به تعهداتشان ذیل برجام پایبند باشند، اظهار داشت: صبر جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته، پس از خروج غیر قانونی آمریکا از برجام، صبری استراتژیک بود و اروپایی‌ها باید بدانند این صبر ممکن است لبریز شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از اروپایی‌ها برای عمل نکردن به تعهدات‌شان در برجام، گفت: اگر اروپایی‌ها ضرب‌الاجل 60 روزه ایران را جدی نگیرند، طبیعتا ایران نیز از حق قانونی‌اش برای دستیابی به مقاصد صلح‌آمیز فناوری هسته‌ای بیش از گذشته استفاده خواهد کرد و برنامه‌های هسته‌ای ایران پس از این مدت جدی است. 

دهقانی، راهکارهای ایران پس از ضرب‌الاجل 60 روزه به اروپایی‌ها را قابل دسترس در کمترین زمان ممکن در چارچوب برجام دانست و گفت: انتظار داریم اروپایی‌ها هر چه سریع‌تر به تعهدات خود در چارچوب برجام و پیش از پایان این مهلت، عمل کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان با تأکید بر اینکه ضرب‌الاجل 60 روزه ایران به اروپا در چارچوب برجام است، خاطرنشان کرد: فرصت به سرعت رو به اتمام است و اروپایی‌ها هنوز قدم‌های موثری برای عمل به تعهدات‌شان در چارچوب برجام بر نداشته‌اند، اما باید موضوع ضرب‌الاجل 60 روزه را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.