توافق ارتش سودان و اپوزیسیون درباره ساختار دولت انتقالی

سخنگوی شورای نظامی سودان از توافق این شورا با مخالفان در مورد ساختار دولت انتقالی خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، "شمس الدین کباشی"، سخنگوی شورای نظامی سودان اعلام کرد که این شورا با مخالفان درباره نهادهای تشکیل دهنده دولت انتقالی به توافق رسیده و امروز (سه‌شنبه) درباره نسبت مشارکت نمایندگان آن بحث و گفتگو خواهد شد.

کباشی اظهار کرد: درباره ساختار دولت انتقالی صحبت کردیم و به توافق کامل درباره آن رسیدیم، همچنین درباره ساختار نظام حکم‌رانی در دوره انتقالی توافق کردیم، بحث و گفتگوها سه‌شنبه نیز درباره نسبت مشارکت در سطح حاکمیتی وسطوح مختلف قانون‌گذاری، حاکمیتی و اجرایی ادامه خواهند داشت.

پیشتر سخنگوی شورای نظامی سودان پس از دیداری که میان نمایندگان شورای نظامی با هیاتی از گروه‌های تغییر و آزادی برگزار شد، اعلام کرد که این شورا با این گروه‌ها درباره ساختار نظام حاکمیتی در دوره انتقالی به توافق دست یافته است.

وی در گفتگوی مشترکی با طه عثمان اسحاق، سخنگوی گروه‌های تغییر اظهار کرد: دو طرف توافق کردند روز سه‌شنبه ساختار دولت انتقالی و نهادهای آن را مورد بررسی قرار دهند.

کباشی افزود: مذاکرات روز سه‌شنبه به بررسی نسبت مشارکت نمایندگان نظامی و مدنی در نهادهایی توافق شده و مدت دوره انتقالی اختصاص خواهد داشت.

سخنگوی فراکسیون‌های تغییر و آزادی نیز دیدار نمایندگان معترضان با شورای نظامی را نتیجه‌بخش توصیف و تاکید کرد: گروه‌های تغییر و شورای نظامی به توافقی درباره ساختار دولت انتقالی به نحوی که همه را راضی کرده و منجر به تحقق اهداف انقلاب شود، دست یافته‌اند.

از سوی دیگر، دادستان کل سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد، عمر البشیر (رئیس جمهور مخلوع این کشور) به همراه چهره‌های دیگری به تحریک و مشارکت در قتل تظاهرکنندگان متهم شدند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.