مناظره|نبویان: برجام نتیجه تفکر غربگرای اصلاح‌طلبان است

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مناظره خود با سید مصطفی تاج‌زاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب که عصر امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: اختلافاتی بین دو اندیشه وجود دارد ولی مدامسدریت است؟ یک تفکر در سیستم سیاست خارجی که شش سال است پیاده شده و آن تفکر هم غربگرایی است.

وی اضافه کرد: آیات زیادی در قرآن داریم که با آمریکا رابطه داشته باشیم یا نداشته باشیم. آنان گفتند اگر توافق شود همه مشکلات حل می‌شود. چشم دوختن به دست دشمنان یک نوع تفکر است. اما ببینیم این تفکر برای ما چه آورده است؟ این تفکر دو دستاورد داشت. یکی برجام و یکی CFT که به دنبالش آمد. دولت مصمم است، کسی و به ویژه دانشگاهیان و دانشجویان از متن برجام خبر نداشته باشد. تفکر غربگرا که اصلاح طلبان نمایندگی می‌کنند و دیپلماسی غرب‌گرا برای ما برجام آورده است.

نبویان گفت: من دبیر کمیسیون بررسی برجام بودم. آیا برجام برد-برد بود؟ این تفکر چه چیزی برای مردم آورده است؟ آقای ظریف به کمیسیون آمد و گفت اولین مذاکره سال 92 بود و من کری را دیدم و رهبری به من تذکر داد که چرا در سلام و علیک با کری آنقدر مکث کردید، آقای ظریف چند ساعت با کری صحبت کرد.

وی گفت: سایت نطنز ظرفیت 52 هزار سانتریفیوژ دارد. ملت ایران قبل از این دولت بیست درصد اورانیوم غنی‌سازی شده داشت. اما تقریبا هرچه آمریکایی‌ها گفتند را آقایان پذیرفتند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه آقای تاج‌زاده به این جلسه آمده‌اند که بگویند مردم از نظام زده شده‌اند و ولایت فقیه نباشد، مشکلات حل می‌شود، اظهار داشت: شما معاون سیاسی وزارت کشور بودید، اما می‌گویید بر اساس چرا براساس دین بررسی می‌کنید؟ شما می‌توانی بگویی اسلام را قبول نداری، اما اگر کسی اسلام را پذیرفت باید احکام اسلام اجرا شود. 

وی افزود: در نطنز ما قرار بود ده سایت دیگر بزنیم اما آقای ظریف در مذاکرات در هر بار یک قدم عقب آمد. در لوزان گفتند نطنز باید تنها مرکز غنی سازی ایران شود یعنی فردو را درش را گِل بگیرید. در نطنز 16000 سانتریفیوژ داشتیم و آمریکا گفت باید به 50،60 تا برسد و همه را جمع کردند. در نطنز بیست درصد غنی سازی می‌کردیم. در برجام غنی سازی ما  به 3.67  رسید. در فردو بیش از 2000 سانتریفیوژ داشتیم و آمریکا گفت سانتریفیوژها جمع شود. رهبری فشار آوردند که 1044 سانتریفیوژ باید باشد و ظریف رفت و به آمریکایی‌ها گفت. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد:  بین لوزان و برجام یکی از مذاکره کنندگان در مجلس آمد و گفت می‌خواهیم از آمریکایی ها این را بخواهیم که دانش غنی سازی بماند. تفکر غربگرای ضددین حل همه مشکلات را به دست آمریکا می‌داند. متخصصین ما رآکتوری در اراک تولیدکردند که سالانه می‌توانست 9 کیلو پلوتونیوم بدهد که مصارف مختلف دارد؛ به فتوای مقام معظم رهبری بمب اتمی برای ما حرام است و در برجام این رآکتور را بتن ریزی کردند. 

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.