مذاکرات بین نظامیان و مخالفان سودان امروز ازسرگرفته می‌شود/ تاکید مخالفان بر حل اختلافات

شورای نظامی سودان اعلام کرد که امروز مذاکرات با گروه‌های آزادی و تغییر را ازسرمی‌گیرد. از طرفی گروه‌های آزاد و تغییر نیز اعلام کردند، وضعیت کشور می‌طلبد در برقراری ثبات و برچیدن عوامل بحران تعللی صورت نگیرد.

به گزارش خبرآنی، گروه‌های آزادی و تغییر سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که موضعش درباره مذاکره را به شورای نظامی اطلاع داده است.

در این بیانیه آمده است: روش قدیمی مذاکره با خواسته‌های مردم سودان هماهنگی ندارد و لازم است ظرف ۷۲ ساعت به تمامی مسائل که درباره آن اختلاف وجود دارد، پایان داده شود. این موضع پایبندی به عدم تأخیر در ایجاد فضای مناسب برای ثبات و از بین بردن دلایل بحران و به تبع آن ورود فوری ما به مذاکره مستقیم را می‌طلبد. از امروز دوشنبه این مذاکرات شروع می‌شود که اهداف آن انتقال قدرت به غیرنظامیان است.

شورای نظامی سودان اعلام کرد که امروز (دوشنبه) ‌مذاکرات با گروه‌های آزادی و تغییر را ازسرمی‌گیرد.

شمس الدین کباشی ابراهیم، سخنگوی این شورا تأکید کرد که این مذاکرات ساعت ۱۲ ظهر امروز ازسرگرفته می‌شود.

قرار بود مذاکرات یکشنبه برگزار شود اما گروه‌های آزادی و تغییر برای تکمیل مشورت‌ها آن را به دوشنبه موکول کردند.

از سوی دیگر، شورای نظامی سودان یکشنبه اخبار رسانه‌ها درخصوص تلاش برای استفاده از زور برای متفرق کردن تحصن‌کنندگان در مقابل مقر ارتش را تکذیب کرد.

ائتلاف آزادی و تغییر اعلام کرده که نیروهای وابسته به سازمان اطلاعات نظامی و برخی دستگاه‌های امنیتی نظام سابق به افرادی که مسؤول تأمین آب و غذا برای تحصن‌کنندگان بوده‌اند، تعدی کرده‌اند.

این ائتلاف خواهان حضور شهروندان در میدان تحصن شده است. این ائتلاف اعلام کرده که امروز راهپیمایی‌ها برگزار شده و سه‌شنبه نیز مختص به اعتراضات سندیکاها و اعتصاب سراسری است.

همچنین شاهدان عینی اعلام کردند که پلیس برای متفرق کردن صدها تن از تحصن‌کنندگان در اداره برق از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

معترضان خواهان تحویل قدرت به دولت مدنی شدند. به گفته شاهدان عینی نیروهای ارتش برای حمایت از تحصن‌کنندگان مقابل نیروهای پلیس ایستادند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.