دادستان ارشد بازنشسته آمریکا: ترامپ از قدرت‌هایی استفاده می‌کند که متعلق به او نیستند

دادستان ارشد بازنشسته دیوان عالی آمریکا نسبت به این مساله که رئیس جمهوری آمریکا از قدرت‌هایی استفاده می‌کند که واقعا متعلق به وی نیستند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرآنی، جان پاول استیونز ۹۹ ساله، دادستان ارشد بازنشسته دیوان عالی آمریکا به روزنامه وال‌استریت ژورنال گفت: مسائلی وجود دارند که همه ما باید نسبت به آنها نگران باشیم. من فکر می‌کنم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از قدرت‌هایی استفاده می‌کند که در چارچوب حوزه اختیارات یک رئیس جمهوری نیست.

وی افزود: منظور من این است که ترامپ باید از احضاریه‌ها و مسائلی شبیه آن پیروی کند.

این اظهارات استیونز پس از آن مطرح شد که ترامپ ماه گذشته متعهد شد تا با تمامی احضاریه‌هایی که توسط دموکرات‌های مجلس نمایندگان صادر می‌شود مبارزه کند. دموکرات‌های مجلس نمایندگان در حال تحقیق درباره کمپین انتخاباتی، کسب و کار و دولت ترامپ هستند.

ترامپ به دنبال دستور موقتی برای متوقف کردن بانک‌های دویچه و کپیتال وان از ارائه گزارش‌های مالی مربوط به وی، خانواده‌اش و کسب‌ و کار خصوصی‌اش است که در احضاریه‌های صادر شده توسط ماکسین واترز، رئیس کمیته خدمات مالی و آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان درخواست شده است.

این در حالی است که دادستان‌های کمیته‌های اطلاعات و خدمات مالی مجلس نمایندگان که تحت کنترل دموکرات‌هاست، ترامپ را به تلاش برای متوقف کردن قانون‌گذاران از انجام تحقیقات قانونی متهم کرده‌اند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در اسناد و مدارک دادگاه اعلام کرده‌اند که آنها درباره مسائل بسیار جدی و ضروری در رابطه با امنیت فعالیت بانک‌ها، پولشویی در بخش مالی، نفوذ خارجی در روند سیاسی آمریکا و تهدید فشار مالی خارجی از جمله بر رئیس جمهوری، خانواده‌اش و کسب‌ و کارش تحقیق می‌کنند.

ترامپ همچنین شکایت کرده تا بتواند احضاریه صادر شده توسط الایجا کامینگز، رئیس کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان برای دریافت گزارش مالی از حساب‌های گروه حسابرسی مازارز را متوقف کند.

استیونز در سال ۱۹۷۵ میلادی به عنوان دادستان ارشد دیوان عالی آمریکا منصوب شد و به عنوان سمت لیبرال دادگاه شناخته می‌شد. وی در سال ۲۰۱۰ میلادی بازنشسته شد.

کتاب جدید استیونز تحت عنوان "برقراری عدالت: انعکاس‌ها بر ۹۴ سال نخست من" در تاریخ ۱۴ مه سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.