همبستگی گسترده با فلسطینیان در انگلیس با حضور عهد التمیمی

بنا به فراخوانی که انجمن فلسطین در انگلیس و نهادهای همپیمان با آن داده بودند، هزاران انگلیسی در راهپیمایی به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد روز نکبت که با صحبت درباره قرارداد جدیدی برای حذف مساله فلسطین همراه شده، شرکت کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، انجمن فلسطین در انگلیس و نهادهای همپیمان با آن از جمله انجمن اسلامی انگلیس و ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" کمپین اعلام همبستگی با فلسطین راه انداختند.

مشارکت فلسطینی‌های ساکن انگلیس از تمامی جریان‌ها و رویکردهای سیاسی در کنار یکدیگر در این تظاهرات با حضور عهد التمیمی، دختر مبارز فلسطینی توجه‌ها را جلب می‌کرد.

در همین حال، التمیمی در گفتگو با الجزیره دولت انگلیس را مسئول مساله نکبت برای فلسطینی‌ها دانست و گفت: به مرکز شهر لندن آمدم تا به انگلیس بگویم باید بابت جرمی که در حق فلسطینی‌ها مرتکب شده، عذرخواهی کرده و برای رهایی فلسطینی‌ها از این اشغالگران نژادپرست و فاشیسم تلاش کند.

همزمان، حسام زملط، سفیر فلسطین در انگلیس بر مخالفت کامل رهبران و مردم فلسطین با طرح معامله قرن تاکید کرده و از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به ویژه غیر فلسطینی‌هایی که از مساله فلسطین حمایت کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

عدنان حمیدان، سخنگوی انجمن فلسطین نیز ترزا می، نخست وزیر انگلیس را به حمایت و جانبداری از اشغالگران اسرائیلی متهم کرده و اینکه ترزا می تظاهرکنندگان و درخواست آنها برای توقف حمایت‌های تسلیحاتی از اشغالگران و نیز قتل صبا ابو عرار، نوزاد فلسطینی و قبل از او هزاران کودک فلسطینی دیگر را نادیده می‌گیرد، محکوم کرد.

ریچارد برگن، نماینده حزب کارگر انگلیس نیز حضور این تظاهرکنندگان را پیام حمایت آشکاری از طرح حزب برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین دانست و بر حق فلسطینی‌ها برای داشتن زندگی همراه با امنیت و صلح تاکید کرد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعارهایی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نیز طرح "معامله قرن" سر داده و حمایت از کمپین تحریم اسرائیل را خواستار شدند.

از سوی دیگر، هیئت ملی راهپیمایی‌های بازگشت برای شرکت در راهپیمایی میلیونی روز چهارشنبه به مناسبت سالگرد روز نکبت فراخوان داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.