توزیع بسته‌های غذایی بین مددجویان بهزیستی با کمک خیرین

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، داریوش بیات‌نژاد در نشست خبری گفت: امسال در ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای را برای مددجویان در نظر گرفته‌ایم که به زودی بسته‌های حمایتی و غذایی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین از 20 تا 31 اردیبهشت نمایشگاهی با همکاری کمیته امداد برای معرفی توانمندی‌های مددجویان و خدمات آنها و همچنین جلب مشارکت‌های مردمی برپا می‌شود.

وی در مورد جزئیات این نمایشگاه گفت: 69 غرفه برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده که 9 غرفه آن مربوط به خدمات تخصصی بهزیستی و 60 غرفه محصولات و تولیدات مددجویان را عرضه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران، گفت: شهروندان می‌توانند خدماتی از جمله غربالگری بینایی، تنبلی چشم، خدمات روانشناسی و مشاوره، خدمات ژنتیک، آگاه‌سازی و خدمات مربوط به پیشگیری را در این نمایشگاه دریافت کنند.

وی گفت: کمک‌های خیرین به بهزیستی قابل توجه بوده و با اینکه در شرایط تحریم و بد اقتصادی قرار داریم اما این کمک‌ها کم نشده است به طوری که در سال گذشته نسبت به سال 96 کمک‌های مردمی 30 درصد رشد داشته است.

بیات‌نژاد تصریح کرد: 11 میلیارد تومان در بخش نقدی و در بخش غیرنقدی 60 میلیارد تومان کمکی بوده که در سال 96 به بهزیستی شده است اما در سال گذشته کمک‌های نقدی 35 میلیارد و غیرنقدی 70 میلیارد شده و در مجموع 105 میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی کمک شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران از افزایش اعتماد جامعه نسبت به جمع‌آوری کمک‌ها در بهزیستی ابراز رضایت کرد و گفت: امیدواریم امسال نیز با همین رشد کمک‌ها مواجه باشیم. 

وی در رابطه با کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان نیز گفت: با اعلام پویش بهزیستی کمک‌های مردمی جمع‌آوری و پس از بسته‌بندی در اختیارشان قرار گرفته است.

بیات‌نژاد به اجرای طرح‌های پیشگیری از معلولیت‌ها، آزمایشات ژنتیک اشاره کرد و گفت: پوشش 98 درصدی طرح غربالگری بینایی را داشته‌ایم که برای کودکان زیر 6 سال انجام شده است. همچنین مرکز توانبخشی اوتیسم در تهران نیز راه‌اندازی شده که تعداد آن به 12 مرکز رسیده است. 

مدیرکل بهزیستی استان تهران در مورد توزیع بسته حمایتی برای مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی گفت: سال گذشته رئیس جمهور خبر از توزیع این بسته‌ها را داده و پیش‌بینی می‌شود ظرف روزهای آینده در اختیار جامعه هدف قرار گیرد؛ البته بهزیستی استان تهران تمهیداتی در این ارتباط داشته که با حمایت خیرین  به زودی عملیاتی می‌کند. 

وی گفت: مراسم جشن گلریزان با حضور خیرین در راستای حمایت از جامعه هدف برگزار می‌شود.

بیات‌نژاد در رابطه با اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال، گفت: در سال گذشته 2300 فرصت شغلی ایجاد شده که آن را به 3375 شغل افزایش داده‌ایم و بانک مرکزی نیز اعلام کرده 33 میلیارد تومان از اعتبارات بانکی را در اختیار بهزیستی استان تهران قرار می‌دهد که متأسفانه از این رقم فقط 15 میلیارد تومان را بانک‌های عامل قبول کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در همین ارتباط 1316 نفر برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد فقط 1081 طرح مورد پذیرش قرار گرفته است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.