نظام بانکداری فعلی ضد تولید است/ رشد نرخ بیکاری در استان تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد امامی‌امین در حاشیه کارگروه اشتغال استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: دومین کارگروه اشتغال استان امروز در خصوص ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها و مشکلات زیرساختی در حوزه کارگاه‌ها و مراکز تولیدی برگزار شد. 

وی افزود: در حال حاضر آمار اشتغال استان بر اساس سامانه کارا ارائه داده می‌شود و جمع‌بندی جلسه این بود که این سامانه بخشی از پازل اشتغال استان است و بخش مهمتر آن موضوع صنایع تولیدی، کشاورزی و دامپروری است. 

معاون امور اقتصادی استانداری تهران افزود: تسهیل شدن بروکراسی اداری موجب کاهش بخشی از مشکلات در حوزه زیرساخت می‌شود و به عنوان مثال اگر کارخانه‌ای با اداره برق مشکلی دارد این مشکل با تعامل و همکاری حل شود تا کارخانه بتواند خدمات لازم و تولیدات خود را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیرساختی برای اشتغال در استان داریم گفت: باید شهرک‌های صنعتی ما دارای برق، آب، خطوط ارتباطی باشند و ما وظیفه داریم این زیرساخت‌ها را ارائه دهیم.

امامی‌امین خاطرنشان کرد: مشکل دیگری که در استان تهران حائز اهمیت است آن نیز سیل مهاجرت از سایر استان‌ها به استان تهران است و بخشی از جامعه طالب کار از استان‌های دیگر به تهران می‌آیند و جمعیت ساکن همراه با نرخ رشد بیکاری در این استان روز به روز افزایش می‌یابد و به دلیل اینکه استان تهران دارای جاذبه‌هایی است شاهد این مهاجرت هستیم که اکنون نرخ رشد بیکاری در استان تهران به 12 رسیده است. 

وی گفت:‌برای توسعه اشتغال استان خیلی از کارخانه‌ها مجوزهایی طی سال‌های گذشته دریافت کرده‌اند و آماده شروع به کار هستند ولی زیرساخت‌های لازم را ندارند که پیگیری می‌کنیم هر چه سریع‌تر مشکلات در این بخش‌ها حل شود. 

معاون امور اقتصادی استانداری تهران افزود:‌در حال حاضر خیلی از کارخانه‌ها و بنگاه‌های تولیدی مشکل مواد اولیه دارند و آن نیز به دلیل تحریم‌ها است. تلاش می‌کنیم نقدینگی را در بنگاه‌ها جذب کنیم و خیلی از کارخانه‌ها سرمایه در گردش داشته باشند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. 

امامی‌امین گفت:‌ جامعه هدف ما برای اشتغال در استان تهران 4.5 میلیون نفر است که 12 درصد این جامعه فاقد شغل هستند که باید برای آنها شغل ایجاد شود. 

وی گفت:‌دولت چند سامانه برای ایجاد شغل تأمین کرده است که سامانه کارا و سامانه یاور است که در سامانه کارا تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه داده می‌شود و در سامانه یاور مشاوره اشتغال و نحوه سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود. 

معاون امور اقتصادی استانداری تهران تأکید کرد: ما در تولید موانعی داریم که باید همکاری بیشتری از سوی برخی دستگاه‌ها انجام شود و سازما امور مالیاتی نیز نگاه تولیدمحور داشته باشد. 

وی ادامه داد: در تأمین اجتماعی کارخانه‌ها با بدهی مواجه هستند و این سازمان یک سازمان درآمد هزینه‌ای است ولی تلاش می‌کنیم به دلیل بدهی کارخانجات به تأمین اجتماعی شاهد تعطیلی کارخانه‌ها نباشیم و از تعطیلی آنها جلوگیری می‌کنیم.

امامی‌امین تأکید کرد: نظام بانکداری ما ضد تولید است و بسیاری از مشکلات اقتصادی ما به دلیل همین نظام بانکداری است حدود 2 هزار بنگاه اقتصادی توسط بانک‌ها تملک شده‌اند که اگر دوباره این بنگاه‌ها شروع به کار کنند، شاهد اشتغال گسترده‌ای خواهیم بود. 

معاون امور اقتصادی استانداری تهران تأکید کرد: باید تمامی دستگاه‌ها در کنار یکدیگری قرار بگیرند تا شاهد این باشیم که نرخ رشد بیکاری در استان به حداقل رسیده است. اگر همکاری لازم نباشد نمی‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/

 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.