محمدحسن زدا در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره ارائه خدمات بیمهای به صورت غیرحضوری گفت: ما به سمت ارائه خدمات غیرحضوری پیش رفتیم و در حال حاضر ۷۲ هزار پرسنل داریم که علیرغم اینکه تمام پرسنل ما تلاش میکنند با اخلاق و روی خوش سرویس ارائه دهند، اما نمیتوانم این ۷۲ هزار نفر را تضمین کنم.
وی گفت: در حال حاضر ۶۰ نوع خدمت را به صورت پایلوت در سه شعبه تهران و یک شعبه تبریز به صورت غیرحضوری ارائه میدهیم و میتوان از این خدمات غیرحضوری گزارشی ارائه کرد و رسانهها میتوانند نحوه ارائه این خدمات را رصد کنند و مشخص شود که ما به وعدهها و قولهایی که دادهایم عمل کردهایم.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۲۰۰ خدمت بیمه تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری به بیمهشدگان ارائه میشود، گفت: از جمله این موارد میتوان به غرمت ایام بارداری، بیمه بیکاری، غرامت دستمزد، صدور سابقه، اعتراض به سابقه و هدیه ازدواج اشاره کرد.
زدا افزود: عدم مراجعه به شعب موجب میشود ما از نیروهای خود در بخشهای دیگر استفاده کنیم.
وی درباره زمان اجرای ارائه خدمات غیرحضوری در تمام شعبات کشور گفت: پیشبینی ما این است که تا پایان سال در تمامی شعبات کشور خدمات به صورت غیرحضوری ارائه شود.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: روند حذف دفترچه نیز انجام شده است و تاکنون وزارت بهداشت ۶۰۰۰ کارت امضای دیجیتال را صادر کرده ولی ما با ۴۶ مرکز طرف قرارداد هستیم که امیدواریم برای حذف دفترچهها این اقدام صورت بگیرد.
زدا درباره حذف افرادی که بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافی بودند ولی شغلشان در این حیطه نبوده است، گفت: ماهیانه بررسیهایی در این خصوص انجام میشود و تاکنون بیمه ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی و ۷۰ هزار قالیباف که در این شغل نبودند حذف شده و قطعا این اعداد و ارقام نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
انتهای پیام/