عراق به دنبال چشم‌پوشی از تسلیحات آمریکا و تنوع‌بخشی در منابع تسلیحاتی خود است

رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق فاش کرد که دولت به دنبال تنوع‌بخشی به منابع تسلیحات ارتش خود از چندین کشور و عدم تکیه صرف به سلاح‌های آمریکایی است.

به گزارش خبرآنی، محمد رضا، رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با روزنامه رسمی الصباح اظهار کرد: رویکردی برای توسع منابع سلاح‌های ارتش عراق و تامین آنها از روسیه، چین، ژاپن و کره جنوبی وجود دارد تا به این ترتیب سلاح‌ها تنها محدود به یک کشور نباشند.

چهره‌های سیاسی عراق در طول سال‌های گذشته به ویژه در دوره مبارزه با گروه تروریستی داعش در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، انتقادات گسترده‌ای از آمریکا برای تاخیر در تحویل سلاح‌ها و مهمات خریداری شده داشته‌اند.

محمد رضا گفت: در حال حاضر تجهیز ارتش به سلاح به سمت آمریکا تمایل داشته و از روسیه فاصله دارد، هر چند که سلاح‌های روس برای سربازان عراقی مناسب‌تر بوده و امکان پرداخت با تاخیر هزینه‌های آن و نیز آموزش نحوه استفاده و تمرین با آنها وجود دارد.

رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق افزود: وارد کردن سلاح‌های آمریکایی سال‌ها طول می‌کشد و امکان حضور کارشناسان و مهندسان عراقی در دوره‌های آموزشی این سلاح‌ها و تجهیزات به ویژه تانک‌ها وجود ندارد.

ناوگان زمینی، دریایی و هوایی عراق اساسا بر سلاح‌ها و مهمات آمریکایی متکی هستند و تسلیحات روسیه و کره جنوبی پس از آنها قرار دارند.

آمریکا در طول هشت سال ۳۶ فروند جنگنده اف ۱۶ و صدها تانک پیشرفته آبرامز و سایر سلاح‌ها، مهمات و راکت‌ها را به عراق تحویل داد.

ارتش عراق انواع مختلفی تانک و هلی‌کوپتر روسی و خودروهای زرهی اوکراینی و نیز جنگنده‌های تی ۵۰ ساخت کره جنوبی را در اختیار دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.