آغاز مانور موشکی ناتو در سواحل اسکاتلند

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، آمریکا و هشت متحد ناتو طی مانوری ۱۲ روزه که از امروز، سه‌شنبه آغاز می‌شود، پرتاب موشک از ناو را در ساحل اسکاتلند تمرین می‌کنند.

به گزارش خبرآنی، نیروی دریایی آمریکا در این بیانیه اظهار کرد: ناوگان ششم آمریکا رهبری این مانور موسوم به "سپر نیرومند ۱۹" (Formidable Shield ۱۹) را بر عهده دارد که از ۷ تا ۱۹ مه ۲۰۱۹ و در محدوده "هبرید" وزارت دفاع انگلیس واقع در جزایر غربی اسکاتلند برگزار می‌شود.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: هدف این مانور ارتقای توانایی‌های همکاری میان نیروهای متحد در عملیات سامانه دفاع هوایی و موشکی "IAMD" با گلوله واقعی با استفاده از ساختارهای گزارش‌دهی فرماندهی و کنترل ناتو است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، طبق این بیانیه، در این مانور نظامی ۹ کشور شامل کانادا، دانمارک، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، اسپانیا، انگلیس و آمریکا حضور دارند. بلژیک و آلمان نیز با یگان رزمی سامانه دفاع هوایی و موشکی IAMD از این مانور پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس بیانیه‌ای دیگر که از سوی ارتش کانادا منتشر شده، در این مانور ۱۳ کشتی، بیش از ۱۰ هواپیما و حدود ۳۳۰۰ نیرو حضور دارند و طی آن ناو محافظ "سنت جان" کانادا موشک "اوالود سی اسپارو" (Evolved Sea Sparrow) خود را پرتاب و دفاع از متحدان در برابر تهدید موشکی دشمن را تمرین می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.