سرمایه در گردش حوزه دارو باید تقویت شود

به گزارش خبرنگار خبرآنی، سعید نمکی صبح سه‌شنبه در مراسم رونمایی از چهار داروی ایرانی ضد سرطان و دیابت که در شهرک صنعتی اشتهارد برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در تولید این داروها معاونت فناوری علمی ریاست جمهوری هم مشارکت داشته است.

وی بابیان این مطلب که با تولید این داروها به شکل قابل توجهی ارزبری در واردات مواد اولیه داروهای ضد سرطان و ضد دیابت کم خواهد شد، ادامه داد: اگر ما در سیاست حمایت از تولیدات ملی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم می‌توانیم این تولیدات را ادامه دهیم.

لزوم همراهی نظام بانکی و اقتصادی کشور با تولید کننده دارو

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه آنچه که امروز رونمایی شد در حد تولید آزمایشگاه نیست، گفت: این داروها در حد تولید صنعتی است و قابلیت استفاده در تولیدات انبوه داروهای داخل را دارد.

نمکی عنوان کرد: امیدواریم در مورد مواد اولیه و مابقی داروها هم بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین حمایت ما جلوگیری از واردات دارو است، افزود: نظام بانکی، اقتصادی و اجرایی کشور را باید با تولید کننده داخل همراه کنیم تا تولیدکننده بنیه بیشتری داشته باشد.

مشکلی در حوزه تولید دارو نداریم

وزیر بهداشت بابیان این مطلب که در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تنها راه گشای این عرصه است، ادامه داد: به دلیل سرمایه در گردش بالای در این عرصه اگر نرخ ارز را بالا ببریم قطعاً دچار مشکل خواهیم شد.

نمکی اضافه کرد: ابتدا باید سرمایه در گردش دارو را تقویت کنیم بعد نرخ ارز را تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در حوزه تولید دارو نداریم، گفت: همه باید کمک کنیم که تولید داخل دچار مشکل نشود.

برچسب ها :

سرمایه تقویت

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.