هاشمی: ۳۰۰ میلیارد تومان برای ریل گذاری دو خط هزینه شده که ۸ سال بلا استفاده مانده است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد گفت: از نام نوسازی این بر می آید که دلیل تاسیس آن وجود خانه های فرسوده و نامناسب شدن کوچه هایمان بوده است.

وی ادامه داد: سیزده سال طول کشید تا به قانون شهرداری ها و بافت فرسوده توجه شود و دو سال بعد از آن طول کشید تا سازمان تشکیل شود و در زمان تأسیس در متن قانون به نوسازی اشاره شده است.

محسن هاشمی گفت: در اینجا اشاره شده است که سالگرد پنجاهمین سال فعالیت این سازمان را جشن می‌گیریم در حالی که به نظر می رسد سالهایی بوده است که این سازمان کاری نکرده است و دچار رکود بوده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در نکاتی که مدیران قبلی این سازمان در کلیپ پخش شده اشاره کردند این موضوع نهفته بود که برخی سالها کاری انجام شده است که اصلا مأموریت این سازمان نبوده است.

وی ادامه داد: بهتر است بگوییم نصف عمر این سازمان به وظایف این سازمان عمل نشده است البته بعد از جنگ فعالیت های سازمان پر رنگ تر شده است مثالش هم پروژه نواب بوده است که آن هم هدف اصلی اش بازسازی بافت فرسوده نبوده است.

محسن هاشمی گفت: دیده می شود که از این سازمان مثل آچار فرانسه استفاده شده است و نگذاشته اند که به مأموریت خودش برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: از ۳۵۰ محله گفته می شود که ۱۸۰ محله بافت فرسوده دارد که ۶۰ محله آن در اولویت اقدام قرار دارد هرچند این اولویت ها هم در ۲۵ سال گذشته ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: می بینم که در برخی پروژه های شهر اسم نوسازی می آید اما در واقع نوسازی واقعی نیست و مسؤولیت های اصلی مان کم می شود.

محسن هاشمی گفت: آنچه باید انجام شود استفاده از مواد ۵ و ۹ و ۸ است که البته این مواد به درستی استفاده نمی شود در حالی که برای مثال با استفاده از ماده ۹ می توان در پروژه های تجمیعی به خوبی استفاده کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به اسلامیان وزیر راه هم گفت: در پروژه نیلوفری که در زمان احمدی نژاد شروع شد خط راه آهن به زیر زمین رفت و قرار بود از ۴ خط دو خطش را به مترو بدهند تا ما به موفقیت توسعه مترو دست پیدا کنیم.

وی افزود: این پروژه ۸ سال است افتتاح شده در حالی که این خطوط بلا استفاده شده است و با یک سری کارها می شود شهروندان قلعه حسن خان را به تهران متصل کند.

محسن هاشمی گفت: اگر مردم بفهمند که ما ۳۰۰ میلیارد تومان ریل گذاری کرده ایم اما ۸ سال است دارد خاک می خورد حتما جنجال به پا می کنند پس از شما می خواهیم که این دستور را بدهید این دو خط به مترو داده شود برای استفاده مردم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.