رئیس جمهور موقت الجزائر خواستار گفتگوی ملی شد

رئیس جمهور موقت الجزائر ضمن تاکید بر اجرای تعهد خود در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر آن یعنی چهارم ژوئیه خواستار رایزنی میان تمامی گروه‌های سیاسی و مدنی شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، عبدالقادر بن صالح، رئیس جمهور موقت الجزائر در سخنرانی خود تمامی گروه‌های سیاسی و مدنی و نیز  شخصیت‌های مستقل را به انجام رایزنی با هدف فراهم کردن شرایط مساعد و بررسی سازوکارهای مناسب برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر آن فراخواند.

صالح خاطرنشان کرد: از تمامی قدرت‌های سیاسی، گروه‌های جامعه مدنی، شخصیت‌ها، زنان و جوانان می‌خواهم برای انجام گفت‌وگوی سازنده، هوشمندانه و صادقانه بسیج شوند و جهت فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری توافق کنند.

وی نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در چهارم ژوئیه به رغم مخالفت اکثر گروه‌های سیاسی جهت مشارکت در آن ابراز امیدواری کرد.

رئیس جمهور موقت الجزائر  نسبت به تهدیدات خارجی پیچیده و امتداد یافته در داخل کشور هشدار داد و مردم این کشور را به بیداری و هوشیاری در برابر خطرات و اهداف پلید و نیز رفتارهای خصمانه برخی طرف‌ها که به دنبال فتنه‌انگیزی و لطمه وارد کردن به موسسات دولتی هستند، دعوت کرد.

بن صالح همچنین گفت: رئیس جمهور منتخب الجزائر دارای مشروعیت مردمی و اختیاراتی جهت عمل به خواسته‌ها و مطالبات مشروع ملت خواهد بود.

وی همچنین نقش برجسته و تلاش‌های گسترده‌ ارتش الجزائر به خاطر پایبندی به قانون اساسی و عزم آن برای مقابله با اقدامات خصمانه علیه تمامیت ارضی این کشور  را ستود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.