ظفرقندی: نظام پزشکی از نصب «کارتخوان» استقبال می کند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری اظهار داشت: تخریب جامعه پزشکی به اعتماد مردم صدمه می زند و بر اساس نظر سنجی جایگاه پزشکان در جامعه در سه رتبه اول اعتماد قرار دارد. شرایط سخت به مسئله تحریم مربوط است و تجهیزاتی که به راحتی تهیه می‌شد امروز در تهیه آن با مشکل روبرو هستیم.

وی افزود: هدف در قانون نظام پزشکی حفظ حقوق بیمار، پزشکان و حفظ روابط پزشک و بیمار است. حدود ۲۰۸ هیئت انتظامی در شهرستان‌ها داریم و هیئت تجدیدنظر و عالی نیز در این مناطق وجود دارد.

رئیس نظام پزشکی لازمه تهیه نسخه الکترونیک را کارت نظام پزشکی و امضای هوشمند دانست.

وی متذکر شد: بدون پرونده الکترونیک نظام ارجاع به خوبی اجرا نمی‌شود و اعتقاد داریم بیمه‌ها باید از سوی دولت حمایت شوند و در دنیا نیز بیمه‌ها هزینه‌ها را کنترل می‌کنند. ضمن اینکه اعتقاد داریم بیمه‌ها باید تقویت شوند.

ظفرقندی در خصوص کتاب ارایه خدمات گفت: یکی از کارهای خوب سازمان این بود که باید تعادل در خدمات پزشکی برقرار باشد و مبنای این خدمات میان رشته‌ای کتاب راهنما بود و به شورای عالی بیمه منتقل شد تا شورای عالی بیمه تعرفه‌ها را تصویب کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی درباره استفاده از کارتخوان توسط پزشکان توضیح داد: قریب به اتفاق پزشکان از کارتخوان استفاده می‌کنند و معتقدیم از هر خدمتی که سبب تسهیل برای بیماران شود باید استقبال کرد.

ظفرقندی اضافه کرد: آنچه مورد اعتراض ما بوده است این است که چرا در مجلس بحث مربوط برای صنفی خاص مطرح می‌شود و این باید برای همه صنوف اعمال شود.

وی متذکر شد: موضوع دوم این است که تبلیغات سوئی در این خصوص صورت گرفت که اعلام بحث کارتخوان را راهی برای فرار مالیاتی اعلام کردند.

رئیس سازمان نظام پزشکی یادآور شد: براساس نظر مسئولان مالیاتی که اعلام کردند هیچ نسبتی بین استفاده از کارتخوان و مالیات وجود ندارد؛ بنابراین نسبت دادن این دو موضوع به هم یک کار تخریبی است؛ ما از استفاده از کارتخوان و قانون مربوطه استقبال می‌کنیم و قانون این موضوع را الزام کرده است.

ادامه دارد...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.