راه اندازی ۱۲۵ دفتر تسهیل‌گری برای مسایل حاشیه‌نشینی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه سال اخیر اقدامات خوبی در جهت آسیب‌های اجتماعی انجام شده و جلسه امروز نیز در خصوص حاشیه‌نشینی بود که یکی از اولویت‌های ما در بحث آ‌سیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود. 

رحمانی فضلی بیان داشت: در جلسه امروز درخصوص ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی گزارش‌هایی را ارائه دادند که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه در حوزه کالبدی وظایفی را دارد. 

وزیر کشور گفت: رئیس‌جمهور نیز طرحی را درخصوص بازآفرینی شهری ارائه دادند که همان نوسازی بافت‌های فرسوده بود و وزارت راه و شهرسازی قرار شد در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی گفت: ما باید دفاتر تسهیل‌گیری را در حواشی شهر ایجاد کنیم و تاکنون توانسته‌ایم 125 دفتر تسهیل‌گری در 180 محله راه‌اندازی کنیم. 

وی افزود: این دفاتر در محلات درخصوص توانمندسازی مردم و شناسایی آ‌سیب‌ها و پیگیری مسائل اقدام می‌کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: علت حاشیه‌نشینی عدم توازن و تعادل در توزیع منابع، امکانات، فرصت‌ و .... که ناشی از برنامه‌ریزی‌های اشتباه در نظام اداری است. 

وی تصریح کرد: باید در کمک‌رسانی به مردم و توانمندسازی آنان که هم از نظر شرعی،‌ اخلاقی‌، اجتماعی،‌ قانونی،‌ انقلابی همه دستگاه‌های مسؤول هستند عزم و اراده جدی داشته باشند. 

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.