دارفور سودان هم به تظاهرات برای واگذاری قدرت به غیرنظامیان پیوست

مسؤولان امنیتی در دارفور سودان تظاهراتی را که با هدف فشار آوردن برای تحویل قدرت به غیرنظامیان در این کشور برگزار شد، با زور سرکوب کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه الجزیره، شاهدان عینی اعلام کردند که تظاهرکنندگان که در خیابان‌های شهر نیالا، مرکز دارفور جنوبی تجمع کرده بودند خواهان تحویل قدرت به غیرنظامیان شدند. آن‌ها برای پیوستن به تحصن در مقابل مقر فرماندهی ارتش در مرکز این شهر که از چند هفته پیش آغاز شده تلاش کردند.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کردند. این تظاهرات از اردوگاه آوارگان عطاش شروع شد. آوارگان این اردوگاه از مدت‌ها پیش از وضعیت وخیم بهداشت و خدمات‌رسانی و کاهش سهمیه غذایی که آژانس‌های بشردوستانه ارائه می‌کنند شکایت دارند.

حدود ۱۷ هزار آواره در این اردوگاه هستند.

آدم عبدالله، مسؤول آوارگان در دارفور اعلام کرد که آوارگان یادداشتی را به حاکم نظامی در نیالا ارائه کردند که در آن خواهان مداخله برای اصلاح وضعیت انسانی شده‌اند.

هاشم خالد محمود، والی جنوب دارفور نیز گفت، تظاهراتی که از اردوگاه عطاش شروع شده ابتدا مسالمت‌آمیز بوده اما به سرعت به آشوب و هدف قرار دادن ساختمان‌های دولتی منجر شده است.

وی گفت که نیروهای امنیتی مجبور شدند برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کنند.

ائتلاف آزادی و تغییر سودان نیز با صدور بیانیه‌ای سرکوب تحصن ساکنان نیالا توسط دستگاه‌های امنیتی و "بقایای نظام" را محکوم کرد و آن را تهدید خطرناکی علیه انقلاب و دستاوردهای آن دانست.

در این بیانیه آمده است: سرکوب تحصن در شهر نیالا با زور و ترساندن تحصن کنندگان با شلیک گلوله در هوا نشان دهنده ادامه اقدامات نظام قدیم است.

این ائتلاف از شهروندان در تمامی محله‌ها و شهرهای سودان خواست برای حمایت از تظاهرکنندگان در شهرهای نیالا و زالنجی به مقرهای تحصن بروند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.