امروز دنیا متأثر از اندیشه ناب مدرسه تشیع است

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران برای شرکت در همایش علمی-کاربردی سراسری ائمه جماعت شهرداری تهران که شهردار تهران نیز در آن حضور داشت، به ساختمان بهشت رفت.

وی در این همایش ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع روحانیون فعال در شهرداری تهران، گفت: مفتخرم امروز در این محفل نورانی، که با همکاری معاونت محترم اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد، حضور دارم.

ابوترابی ضمن اشاره به یکی از روایات امام صادق علیه‌السلام، گفت: ما باید در اطاعت خدا پیشگام باشیم. روحانیون آزاده در اسارت نه لباس داشتند و نه محاسن؛ روحانیون آزاده را با اعمال و سلوکشان می‌شناختند. حتی مامورین عراقی و صلیب‌سرخ نیز با ایشان به احترام رفتار می کردند. یکی از مقامات ارشد صلیب‌سرخ در عراق، به محضر یکی از روحانیون اسیر رفته و تمام مدت ٢ساعتی را که آن‌جا حضور داشت، به احترام دوزانو نشسته بود.

امام‌جمعه موقت تهران خاطره‌ای از آیت‌الله بهجت تعریف کرد: ایشان که نماد اطاعت خدا بود یک بار به بنده حقیر فرمودند: «بعضی می‌گویند ما را نصیحت کنید، من در پاسخشان می‌گویم ببینید محمدتقی بهجت چه می‌کند، شما آن کارها را نکنید و از بهجت بهتر باشید.»

ابوترابی‌فرد ادامه داد: انسان با علم است که بنده خدا می‌شود. باید در کلمات و سخن و منطق ما علم مشاهده شود. باید آن‌جا که نمی‌دانیم سکوت اختیار کنیم و آن‌چه را می‌دانیم، با منطق بیان کنیم؛ شهید مطهری نماد این علم و منطق و عبد است.

وی افزود: امام صادق علیه السلام می‌فرماید باید در محضر عالم و کتاب و دانش زانو زد تا علم را فرا گرفت. علم در سایه تلاش است که به دست می‌آید. بعضی از علمای بزرگ ما ساعات متمادی از زندگی‌شان در تحصیل علم سپری شد؛ ما نیز باید ساعات بسیاری از زندگی خود را به تحصیل علم اختصاص دهیم.

رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان تهران با اشاره به این فرمایش امام صادق علیه‌السلام که برای تحصیل علم نیازمند به عقل هستیم، گفت: همه منزلت و احترامی که جامعه برای روحانیت قائل است، به خاطر همین سلوک است. علمای بزرگ ما در تاریخ با این جایگاه بود که توانستند راه را برای حضور دین و اخلاق در متن جامعه اسلامی هموار کنند. امروز جریانات انحرافی به طور کامل حس می‌کنند که چگونه علم و منطق و عقل در مدرسه تشیع، عالم اسلام را تحت تاثیر قرار داده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: شما در حال حرکت و فتح قله‌ها هستید. دین امروز حضور دیگری در عرصه اجتماعی دارد. دنیا متأثر از اندیشه ناب مدرسه تشیع است، به این دلیل که سلوک بزرگانش همواره عالمانه و عاقلانه بوده است. عالم را باید با عقل او شناخت. امیدوارم از همه ظرفیتمان برای سلوک علمی و عقلی و اخلاقی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.