به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از انگجت، بررسیهای بیل دمیرکاپی نشان میدهد که نرم افزار یادشده که در اصل برای تسهیل به روزرسانی درایورهای رایانههای دل، اعمال تنظیمات و حذف فایلهای زائد طراحی شده، به مهاجمان امکان میدهد تا از راه دور بدافزارهای مخربی را بر روی رایانههای هدف نصب کنند.
البته انجام این حملات مستلزم دسترسی محلی مهاجمان به شبکه ای است که رایانه هدف در آن قرار دارد. این متخصص امنیتی بعد از خرید یک لپ تاپ جدید دل به نام جی ۳ که برای بازی مورد استفاده قرار میگیرد متوجه این مشکل شد.
بنا بر توصیه وی، کاربرانی که رایانههای مجهز به ویندوز شرکت دل را خریداری کرده اند باید این مساله را کنترل کنند که آیا نرم افزار SupportAssist بر روی این رایانهها نصب شده است یا خیر. این مشکل مربوط به نسخه ۳.۲.۰.۹۰ و به بالای این نرم افزار است. در صورت نصب ضروری است کاربران نرم افزار مذکور را از روی رایانههای خود پاک کنند.