رایزنی تلفنی نخست وزیر ایتالیا با رئیس جمهوری مصر درباره لیبی

رئیس جمهوری مصر در جریان گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر ایتالیا بر حمایت کشورش از تلاش‌های صورت گرفته در راستای دستیابی به راهکار سیاسی در لیبی تاکید کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از الیوم‌السابع، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور تماس تلفنی‌ای از جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا دریافت کرد و در جریان این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف به بررسی دیدگاه‌ها درخصوص شماری از پرونده‌های منطقه‌ای مهم و مشترک و در راس آن وضعیت لیبی و همچنین روابط دوجانبه پرداختند.

رئیس جمهوری مصر در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر حمایت کشورش از تلاش‌های صورت گرفته در راستای دستیابی به راهکار سیاسی برای بحران لیبی و پایبندی قاهره به تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.

ایتالیا بارها نسبت به تحولات اخیر در لیبی ابراز نگرانی کرده است. نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" تحت فرماندهی خلیفه حفتر از چهارم آوریل با هدف براندازی دولت توافق ملی به طرابلس حمله کرده و به دنبال این اقدام تلاش‌های سازمان ملل را ناکام گذاشته‌اند که برای برگزاری کنفرانس گفت‌وگو میان لیبیایی‌ها، اواسط ماه میلادی گذشته آماده می‌شد.

رئیس جمهوری مصر اواسط آوریل گذشته از خلیفه حفتر در قاهره استقبال کرد و در جریان این دیدار بر حمایت مصر از تلاش‌ها در راستای مبارزه با تروریسم و افراط گری جهت برقراری امنیت و ثبات در لیبی تاکید کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.