ممانعت ریاض از خروج وزیر مشاور یمن از عربستان

روزنامه القدس العربی نوشت، مقامات سعودی مانع از خروج وزیر مشاور یمن از عربستان شدند.

به گزارش خبرآنی، این روزنامه به نقل از یک منبع یمنی نوشت: محمد عبدالله بن کده، وزیر مشاور یمن که پیشتر استاندار استان المهره واقع در شرق این کشور بود با ممانعت مقامات سعودی برای خروج از عربستان روبه رو شد و طی رایزنی‌ها با رهبران دولت یمن از این اقدام ریاض شکایت کرد.

القدس العربی در ادامه نوشت: بن کده از سه ماه پیش پس از احضار از سوی ریاست جمهوری یمن در عربستان حضور دارد و پس از برکناری از استانداری المهره آن هم به خاطر مخالفتش با حضور سعودی‌ها در این استان، در نوامبر ۲۰۱۷ به سمت وزیر کشور یمن منصوب شد.

استان المهره از ماه‌ها پیش شاهد اعتراضات علیه حضور نظامی عربستان در این استان و مقابله شهروندان با تلاش‌های نیروهای عربستانی برای ایجاد پایگاه‌های نظامی و ایست‌های بازرسی در مناطقی از این استان است.

ساکنان محلی المهره می‌گویند، این استان از محاصره روز افزون و محدودیتی که عربستان اعمال کرده، رنج می‌برد تا جایی که پاساژهای تجاری در این استان ضرر کرده، بیمارستان‌ها با کمبود مواد و داروهای پزشکی روبه رو بوده و صیادان از صید منع شده‌اند.

روزنامه "دیلی تلگراف" انگلیس در گزارشی به بخشی از مشکلات اهالی المهره در نتیجه جنگ موجود در کشورشان از چند سال پیش و ناامیدی روز افزون در اثر مواضع سعودی‌ها نسبت به یمن اشاره کرده است.

این روزنامه می‌نویسد، سعودی‌ها ادعا می‌کند که به دنبال تأمین بودجه پروژه‌های بزرگ‌تر در المهره هستند، اما ساکنان می‌گویند، سیاست‌های عربستان و محدودیتهای شدید این کشور به تدریج موجب از بین رفتن المهره می‌شود و همه اینها تحت عنوان مبارزه با قاچاق صورت می‌گیرد.

این روزنامه نوشت: عربستانی‌ها هم می‌گویند نظارت بر مرزها را به منظور ممانعت از رسیدن سلاح قاچاق و موشک به دست انصار الله تشدید می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.