تدوین برنامه‌های رفاهی اشتغال برای خانواده زندانیان

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، جبار باقری به همراه کارشناسان ذیربط انجمن در جلسه ای با عیسی منصوری معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیران مرتبط نحوه خدمات رسانی به خانواده‌های زندانیان را بررسی کردند.

 در این جلسه همچنین حاتم زاده معاون آموزشی سازمان آموزش و فنی حرفه ای و دبیر ستاد کارآفرینی نیز حضور داشتند.

در ابتدا باقری مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، اهداف و سیاست های انجمن را تشریح و اظهار داشتند: خانواده زندانیان به تبع جرم سرپرستان خود دچار چالش شده و محرومیت های مضاعفی را متحمل می شوند.

وی با ذکر آمار و وضعیت کلی خانواده ها درخواست کرد که در برنامه‌های رفاهی اشتغال و مشاغل خانگی، بخشی به خانواده زندانیان اختصاص یابد.

در ادامه معاون وزیر رفاه با ابراز خرسندی از برپایی چنین جلسه ای به همکاری های قبلی با سازمان زندان ها اشاره کرد و تمایل خود را برای توانمندسازی خانواده زندانیان اعلام کرد.

منصوری درخواست کرد تا گروه کارشناسی طرفین تمام نیازهای خانواده‌ها را از یک سو و برنامه ریزی‌های حمایتی وزارت کار را از سوی دیگر مورد بررسی و به فوریت خدمات موجود در قالب های مختلف به خانواده‌های زندانیان تعلق بگیرد.

 در پایان جلسه مقرر شد انجمن، تحلیل وضعیت خانواده‌های تحت پوشش را تهیه و با رعایت ضوابط خاص زندانها در اختیار وزارت کار قرار داده و به تدریج و بر اساس اولویت‌های بودجه‌ای و منطقه‌ای برنامه‌های مشترک اجرایی شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.