درخواست بازرس ویژه افغانستان از کنگره برای دوران پسا توافق با طالبان

بازرس ویژه کل بازسازی افغانستان موسوم به سیگار در گزارشی خطاب به کنگره آمریکا بر اهمیت آمادگی برای سناریوهای مختلف در صورت توافق احتمالی صلح با طالبان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امروز (چهارشنبه) دور ششم از مذاکرات بین دولت آمریکا و طالبان  در دوحه، قطر آغاز شد. دو طرف به بررسی چارچوبی برای یک توافق صلح نهایی می‌پردازند.

سیگار در گزارش خود آورده است: این گزارش بر اهمیت برنامه‌ریزی برای یک روز پس از هرگونه توافق صلح در هشت زمینه تاکید دارد که شامل امنیت، حفاظت مدنی، فساد، رشد اقتصادی، مقابله با مواد مخدر، حقوق زنان، پذیرش مجدد شبه نظامیان سابق در جامعه و نظارت می‌شود.

بر اساس این گزارش، چندین خطر "یک روز" پس از این توافق احتمالی صلح می‌تواند ۱۳۳ میلیارد دلار کمک مالی آمریکا را از میان ببرد که ۱۰ میلیارد دلار آن از سوی کنگره آمریکا برای ساخت و ساز مجدد افغانستان پرداخت شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: این خطرات می‌تواند سرمایه گذاری مالیات دهندگان آمریکایی را در افغانستان تهدید کند، ارسال کمک‌های بشردوستانه و برنامه‌های توسعه را با مشکل روبرو کند، حمایت دولت افغانستان را تضعیف کند یا حتی آن را ناکام می‌گذارد. عبارتی، آنها می‌توانند هدف اصلی یک افغانستان با ثبات را در روند صلح با خودش و با همسایگانش دچار اختلال کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.