حزب حاکم ترکیه: اقدام آمریکا علیه اخوان‌المسلمین منجر به تخریب دموکراسی در خاورمیانه است

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد: اگر آمریکا اخوان‌المسلمین را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند، این مساله به تلاش‌ها برای برقراری دموکراسی در خاورمیانه آسیب می‌رساند و این اقدام خدمتی برای گروه‌های شبه‌ظامی همانند داعش است.

به‌ گزارش ‌خبرآنی ‌، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به دنبال قرار دادن گروه اخوان‌المسلمین در لیست گروه‌های تروریستی است.

عمر چلیک، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، اعلام کرد: این تصمیم توسط آمریکا بدون شک نتایج ناگواری را برای ثبات، وضعیت حقوق بشر، حقوق اساسی و آزادی‌ها در کشورهای جهان اسلام خواهد داشت.

وی ادامه‌ داد: همچنین این اقدام ترامپ بزرگترین حمایت برای داعش خواهد بود.

این تصمیم پس از این از سوی کاخ سفید اعلام شد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر که یکی از مخالفان سیاسی اخوان‌المسلمین است، به تازگی به کاخ سفید رفته و با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در حال‌ حاضر  ترکیه و آمریکا روابط تنش‌آلودی بر سر حمایت واشنگتن از کردها در سوریه و برنامه آنکارا برای خرید سامانه موشکی روسیه دارند.

اخوان‌المسلمین روابط نزدیکی با حزب عدالت و توسعه در ترکیه داشته و بعد از سرکوب این گروه در مصر، بسیاری از اعضای آن به ترکیه فرار کردند.

اخوان‌المسلمین اعلام کرد که این گروه یک سازمان کاملا صلح آمیز است.

پس از اعلام برنامه دولت دونالد ترامپ، اخوان‌المسلمین مصر  اعلام کرد که این گروه راه خود را بر اساس "تفکر صلح آمیز و میانه رو" بدون توجه به اقدامات دولت ترامپ ادامه‌ خواهد داد.

اخوان‌المسلمین تاکید کرد این گروه یک جنبش بدون خشونت است و هرگونه روابط با گروه‌های شورشی افراط گرا مانند القاعده و داعش را رد کرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.