جنگ تجاوزکارانه منجر به محرومیت مردم یمن از خدمات بهداشتی شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیامی را برای هفتمین نشست منطقه‌ای پیمان علمی و دانشگاهی گروه 8 (نشست جهانی بهداشت) صادر کرد. 

وی در این پیام آورده است:

خانم‌ها و آقایان

ضمن خوش‌آمدگویی به شما برای حضور در ایران و این نشست منطقه‌ای امیدوارم که نشست منطقه‌ای پیمان علمی و دانشگاهی گروه هشت منجر به دستیابی به نتایج قابل توجه مثبت و ارتقای همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و دیگر شرکا جهت ارتقا بهداشت و سلامت همه مردم در سراسر جهان شود. 

به طور حتم همه ما آگاه هستیم که دستیابی به پوشش جهانی بهداشت و مشارکت و همکاری ذینفعان مختلف از جمله مقامات دولتی و آژانس‌های سازمان ملل متحد نظیر سازمان جهانی بهداشت و برنامه مشترک ملل متحد در زمینه HIV (ایدز)، متخصصین، محققان و مؤسسات خیریه نیاز دارد. 

از این رو استفاده از دیپلماسی سلامت در تمام سطوح می‌تواند رابطه بین کشورها را ارتقا بخشد و با پیدا کردن نقطه عطف مشترکی در زمینه بهداشت که دستیابی به صلح و امنیت بین‌المللی است، کمک کند.

حصول اطمینان از سلامت و رفاه مطلوب یک حق اساسی است، سلامت یک عنصر اساسی برای صلح و امنیت انسانی محسوب می‌شود. در سراسر جهان تعداد بسیار زیادی از مردم از جمله زنان، کودکان و سالمندان هنوز به خدمات بهداشتی ضروری دسترسی ندارند. این موضوع را می‌توان در فاصله‌ای نه چندان دورتر از جزیره کیش جایی که این نشست در حال برگزاری است در آن سوی خلیج‌فارس در یمن دید. یمن یک نمونه غم‌انگیز در این زمینه است که نشان می‌‌دهد چگونه جنگ تجاوزکارانه منجر به محرومیت افراد از خدمات بهداشت عمومی و تهدید صلح و امنیت در منطقه شده است. 

همه ما این را نیز باید در نظر داشته باشیم که تأثیرات نامطلوب تحریم‌های یک‌جانبه اجباری در هر صورت می‌تواند بر سلامت جسمی و روحی افراد اثرگذار بوده و سلامت مردم را به خطر بیندازد و پیشرفت‌های قبلی آنها در دستیابی به اهداف بهداشت را متوقف کند. 

این وظیفه اخلاقی همه ما است که چنین اقدامات غیرقانونی را که بر زندگی مردم عادی تأثیر می‌گذارد محکوم و رد کنیم. 

من به طور کامل از اقدامات شما حمایت می‌کنم، مشارکت شما و ایده‌ها و ابتکارات شما در ایجاد شکل‌ دادن و ارتقای امنیت بهداشتی به عنوان یک پیشرفت برای دستیابی به صلح در سراسر جهان برای همه بسیار مهم و ضروری است.

میهمانان عزیز از همه شما سپاسگزارم به طور حتم بدون شور و شوق و تعهد شخصی شما نمی‌توانیم به اهداف خود یعنی یک شبکه جامع در زمینه بهداشت جهانی دست یابیم. 

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.